Matemàtiques competencials a l’Aula d’Acollida

Els alumnes de l’aula d’acollida de l’escola hem aprofitat per fer una sessió de matemàtiques competencials i l’aprenentatge de vocabulari específic tot remodelant el menjador de l’escola.

Per poder saber si un armari que hi havia a una banda del menjador hi cabria en un altre espai del menjador hem hagut d’utilitzar el flexòmetre i calcular distàncies. Un cop hem comprovat que si que hi cabria, la senyoreta Rosa i el mestre Sergi han canviat l’armari de lloc.

Com a segona actuació hem traslladat els penjadors de les bates pel menjador que hi havia al lloc on ara hi ha l’armari. Hem calculat alçades, distàncies, les hem traslladat a una altra paret i hem marcat els punts on el Sergi havia de fer els forats amb el trapant. A mé, hem sortit guanyant espai de penjadors ja que hem tret dos blocs d’una apret i en l’altra n’hem pogut instal·lar tres. Tot són beneficis.

Què hi hem posat al lloc que ocupàven esl armaris anteriorment? Doncs una pissarra blanca que utilitzarem per a poder fer desdoblaments i reforços. Un altre cop hem utilitzat la mesura de distàncies, sumes i restes de metres i centímetres i alguna divisió de càlcul mental per poder centrar la pissarra al mig de la paret. Ha estat necessari marcar els punts on havíem de fer els forats a la paret un altre cop amb el flexòmetre.

El menjador ha quedat molt millor i més útil, hem après que les matemàtiques i el càlcul mental tenen una aplicabilitat a la vida diària i algun vocabulari específica com ara trepant, broca, tornavís, cargol, tac, alicates, flexòmetre, metre i centímetre, penjador, … Quina experiència!