L’art a les escoles

A Tarragona, des de fa molts anys, comptem amb equips de suport artístic a les escoles. Un assessorament d’arts plàstiques, teatre i música a càrrec de l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona (IMET).

Es tracta d’uns serveis que es fan dins l’horari escolar. D’aquesta manera, s’arriba a tots els alumnes per igual, independentment de la seva condició econòmica. I aquest fet fa de la iniciativa un tret diferencial de la ciutat de Tarragona.

Dins l’àrea de les arts plàstiques, Maite Fonts i Yvonne Fuster, cada any desenvolupen un projecte diferent al voltant d’un tema contemporani, del qual se’n parli i que interessi als infants, i sobre la base curricular dels continguts de primària. “L’objectiu és fer-los sensibles a qualsevol manifestació artística que puguin trobar-se en la seva quotidianitat, crear públic artístic a la ciutat”.

Des de l’àrea de teatre, l’objectiu és ben semblant. Vicente Cañón, Cristina Cosials, Marta Grau i Anna Sabaté busquen potenciar el vessant artístic dels infants. No es tracta només de fer una obra de teatre, sinó que el més important és el seu procés de creació: el treball vocalcorporal, de la respiració, de les actituds i de les sensibilitats, entre d’altres.