El grup d’i4 i les seves famílies descobreixen en profunditat el nostre Teatre romà.
Fa poques setmanes vam poder gaudir d’una experiència especial: les famílies dels infants d’i4 van fer, plegats, una activitat de tancament de projecte. El grup havia treballat el curs passat una de les peces emblemàtiques de la Tàrraco Romana, el Teatre. Aquesta sortida va ser una oportunitat preciosa de compartir els aprenentatges, assegurar-los i descobrir, junts, alguns aspectes d’aquest primer edifici de lleure creat en època de l’emperador August.
Les activitats a l’exposició temporal del MNAT al Tinglado 4, que van consistir en localitzar peces trobades al teatre o bé que hi tinguessin relació i també el taller de màscares i vestuari junt amb una recreació virtual de la visió de l’escenari des de les grades, van ser un encert i vam gaudir del fons del museu i de dues educadores molt professionals.
La visita a l’emplaçament del teatre i l’activitat a l’interior (els infants només l’havien pogut veure des de fora fins aleshores) va ser una nova descoberta i vam poder compartir la sort de poder ser exactament allà, enmig de l’espai del qual tant havíem parlat i descobert i, a més, amb les nostres famílies!
Vam tenir l’oportunitat de pujar a l’estructura de ferro per contemplar des d’allà l’orquestra i l’escenari i, tot i que sabem que el teatre de bo de bo arribava fins moooolt més amunt (fins al sostre de l’edifici antic que hi ha al darrere), aquella alçada ja ens va impressionar força! Alguns adults van confessar, encantats, que no havien estat conscients del valor d’aquesta peça del nostre patrimoni fins a l’experiència de sabers compartits i la visita “in situ” del recinte.


