Felicitem el Nadal amb una postal tecnològica

Enguany els alumnes de cicle inicial han fet una postal d’allò més tecnològica, tot combinant l’àmbit de la plàstica i l’àmbit de la tecnologia.

No ha estat fàcil perquè hem hagut d’aprendre conceptes nous, hem manipulat elements que no havíem utilitzat abans i hem hagut de ser curosos amb el procediment per tal que, al final, tot rutllés a la perfecció.

Hem après, per exemple, que els leds tenen una polaritat concreta a cada pota, i que per això són de diferent llargada, també que cada pila té la mateixa polaritat que els leds i que hem de fer coincidir aquestes polaritats per poder encendre el led i que, en cap cas, aquestes polaritats es poden tocar. Sembla difícil d’entendre, ehh, però els alumnes de cicle inicial no hem tingut cap problema a l’hora d’esbrinar allò que ens calia saber sobre aquesta qüestió, i ens hem desenvoupat d’allò més bé. Val a dir que la comparació amb un tren que circula per la via ens hi ha ajudat moltíssim.

Com a materials de construcció hem utilitzat una cartolina, pintura de colors, taps de plàstic per fer de tampons i estampar per a la part plàstica, i per a la part tecnològica hem utilitzat leds, cinta de coure, una pila de 3V i una miqueta de cinta adhesiva.

La cara que han fet els alumnes quan han vist que la seva felicitació de Nada s’il·luminava, i que ho havien construït ells mateixos ha estat… impressionant!!!!!

Aquesta és una de les activitats que els alumnes de l’escola Saavedra realitza en el marc del projecte Magnet en aliança amb l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Tarragona (ETSE-URV).

Els alumnes de cicle superior de l’escola han decorat l’escola de Nadal amb leds, arduino i plàstica.

Com que diuen que una imatge val més que mil paraules, aquí un deixem un video resum de com ha anat el procés amb la veu de l’Òliver i unes quantes imatges a mode de galeria.