Excursió al CaixaFòrum

Aquesta setmana els alumnes de Cicle Mitjà vam anar d’excursió al CaixaFòrum a realitzar un dels seus, sempre increïbles, tallers.
Aquesta vegada ens esperava un taller d’edició d’àudio i vídeo. De manera que ens vam posar el “vestit de directors i directores de cine” i vam començar a treballar.

Primer de tot, vam escoltar les interessants explicacions del monitor del taller, que ens feia veure i reflexionar sobre la importància de l’acompanyament del so en les imatges que veiem i com, sense ell o amb diversos tipus de sons o cançons, les imatges poden canviar radicalment de significat.

Un cop clares les bases, ens va tocar a nosaltres experimentar tot allò que ens havien explicat. Amb l’ajuda d’una tauleta electrònica i un, gairebé infinit, arxiu de sons variats i cançons de tot tipus vam començar l’edició de so d’un vídeo (podíem triar entre tres opcions) que ens van proporcionar.

Vam haver de posar so a totes les coses que hi sortien. Des del soroll que fan les petjades d’una noia al córrer pel bosc fins al que fa un salt d’aigua al mig de la natura. Sense oblidar-nos d’acompanyar cada moment amb la música més adient.

Finalment van quedar uns vídeos interessantíssims i, fins i tot, amb alguna sorpresa inesperada que altra i, el més important, els nostres alumnes van gaudir d’allò més tot aprenent coses noves.