Dones que inspiren. Dones STEAM!

Aquest any, a l’escola, hem dedicat el nom de les nostres aules a les nenes i dones que han destacat en alguna de les disciplines STEAM  (Science, Technology, Engineering, Art i Mathematics, és a dir, ciència, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques). Al Cicle Superior hem investigat i hem triat entre tots i totes les nostres dones STEAM!!

CS A: Malala Yousafzai. És una activista pakistanesa defensora el dret a l’educació de les nenes i dones. Va néixer a Mingora (Pakistan), el 12 de juliol de 1997, amb només 15 anys, la jove va ser l’objectiu d’un atemptat talibà que gairebé acaba amb la seva vida. Tres trets que no van aconseguir que la seva veu deixés de sonar, que el seu nom s’esborrés en la història, ni que les seves paraules es perdessin en l’oblit.

L’any 2014 es va convertir en la guanyadora més jove de el Premi Nobel de la Pau i recentment, en Missatgera de la Pau de l’ONU.

“Fa 5 anys em van disparar amb la intenció d’aturar el meu discurs en defensa dels drets a l’educació de les nenes. Avui, assisteixo a les meves primeres classes a Oxford.”   Malala Yousafzai

CS B: Frida Khalo  (1907- 1954 Mèxic) va ser una reconeguda pintora mexicana. Als 18 anys va patir un greu accident de trànsit que va fer que hagués de sotmetres a multitud d’operacions quirúrgiques. En aquest període de convalescència va aprendre a pintar. Al 1922 va començar a estudiar a l’Escola Nacional Preparatòria de Ciutat de Mèxic. Eren només 35 dones, d’un total de dos mil alumnes. Va ser una dona apasionada que va viure amb intensitat tant les desgràcies com les alegries, per això la seva pintura és festa, color, sang i vida.

Frida Kahlo va ser considerada al llarg de la seva vida una figura icònica del feminisme degut a les seves contínues mostres d’autosuficiencia, valentía i fortalesa.

“Pies para qué os quiero, si tengo alas para volar.”  Frida Khalo

CS C: Valentina Tereshkova, la primera dona cosmonauta. Va estar 71 hores en l’espai, del 16 al 19 de juny de 1963, realitzant 48 voltes al voltant de la Terra en la nau Vostok VI, gairebé sense espai per moure i amb el vestit posat en tot moment. Tereshkova va informar que se sentia molt bé; en les pantalles dels televisors es van veure imatges d’ella dins de la cabina de la nau. La notícia de la posada en òrbita va ser aplaudida en el món.

La seva figura sempre serà recordada per la seva aventura espacial en solitari. Des de llavors, moltes altres dones han culminat missions en l’espai exterior, però cap l’ha fet de nou en solitari.

“Un ocell no pot volar amb una sola ala. Els vols espacials tripulats no poden progressar més sense la participació activa de les dones.”   Valentina Tereshkova