Bufar i fer ciència amb 3r

El dimecres 12 de febrer vam anar a fer un taller al Caixa Fòrum de Tarragona sobre el funcionament dels instruments de vent.

Com a l’escola estem realitzant el projecte del so, ens estem convertint en uns experts sobre el tema!

Primer, vam repassar com es produeix el so i com es propaga. Ho vam comprovar amb l’ajuda d’uns gots i uns cordills. Ens va recordar al telèfon que hem construït amb els iogurts a l’escola!

Seguidament, vam explorar els materials que teníem dins d’unes caixes:

• Vam produir so mitjançant la fricció d’un cordill i un paper mullat. Sonava molt fort gràcies al got, que feia l’efecte d’altaveu.
  • Vam escoltar diferents sons, bufant diverses llengüetes.
  • Vam diferenciar els sons aguts i greus bufant tubs de mides variades.

I finalment, vam construir el nostre instrument compost per una embocadura, un tub i una campana.