La nostra Aula d’Acollida

Foto 1L’aula d’acollida és un recurs organitzatiu de què disposa la nostra escola per poder atendre els alumnes nouvinguts, és a dir, que s’han incorporat al sistema educatiu català durant els darrers vint-i-quatre mesos.

Aquests alumnes assisteixen a l’aula d’acollida fins que el seu nivell d’expressió i comprensió en català és adequat per poder seguir de manera satisfactòria els continguts de l’aula ordinària.

Foto 2Aquest curs escolar s’atenen alumnes arribats a Catalunya molt recentment, altres arribat durant el darrer any i altres que és el segon curs que estan a l’aula d’acollida. Assisteixen a l’aula d’acollida, almenys, a les sessions de llengua catalana, a les de matemàtiques, i també durant els 30 minuts de lectura. Depenent del seu nivell i del temps que faci que estan al sistema educatiu català, realitzen unes activitats d’aprenentatge o bé unes altres.

Foto 3La principal finalitat de l’aula d’acollida és intensificar l’aprenentatge de la llengua. L’adquisició i el coneixement de la llengua és l’eina fonamental que els permetrà la comunicació interpersonal i tenir accés als continguts de totes les àrees curriculars.