eTwinning: Xmas & New Year’s customs around Mediterranean countries and Balkans

Els i les alumnes de 5è, dins el nostre projecte eTwinning “Cultural Heritage Explorers – Mediterranean Sea and Black Sea Edition” hem estat treballant per equips per crear uns pòsters que destaquen les nostres tradicions nadalenques, les quals poden semblar poc convencionals, com el Tió de Nadal i el caganer.

Aquesta activitat té com a objectiu compartir amb els nostres socis les tradicions úniques que celebrem a cadascun dels nostres països. Desitgem que aquesta experiència serveixi per enriquir-nos mútuament amb el coneixement de les diferents formes de celebrar aquesta època especial.

Aviat us podrem mostrar la nostra completa presentació, que inclourà materials i aportacions de tots els socis del projecte. Mentrestant, us convidem a explorar alguns dels pòsters que hem creat.

Aprofitem aquesta oportunitat per desitjar-vos un Nadal ple de moments especials i felicitat

Catalan Traditions de Karol Barriuso Rayo

Paraules, No guerra

Estimada comunitat escolar,

Amb l’arribada de Nadal, un temps màgic ple de pau, alegria i amor, recordem que hi ha nens al voltant del món que viuen aquests dies amb sentiments diferents. Molts petits estan lluny de casa o en zones de guerra.

Per a la nostra darrera activitat d’aquest any, vam adherir-nos a una campanya de la plataforma eTwinning que proposava una activitat especial: escriure missatges dolços i encoratjadors per a aquests nens. Aquesta iniciativa es resumeix amb una frase potent: Paraules, NO guerra. No només estem compartint amabilitat, sinó que també ajudem els nostres alumnes a créixer amb empatia cap als qui estan passant per moments difícils.

Aquí teniu el vídeo amb aquests missatges que han creat els alumnes de sisè. 

Que tingueu unes festes meravelloses i plenes d’esperança!

Xerrada d’educació emocional

Dimecres 28 de novembre ens va visitar en Carles per fer-nos una xerrada sobre Educació Emocional, una activitat emmarcada dins del projecte d’Educació Emocional del centre.

Amb la pràctica, vam poder entendre la importància de dir-nos les coses que sí ens agrada de l’altre persona i vam poder sentir què passa dins del nostre cos quan ens ho diuen a nosaltres.

Ha sigut una experiència que ens ha omplert de felicitat, que ha reforçat la nostra autoestima i que ens ha ajudat a estimar-nos encara una mica més. Si cliqueu a la següent imatge, podreu veure un tastet de la xerrada.

Educació emocional | Servei Educatiu Vallès Occidental V

Presentation posters

Dins l’àrea d’anglès, els alumnes de sisè hem dedicat temps a explorar diverses facetes de les nostres vides personals, incloent-hi la manera de parlar de nosaltres mateixos, les nostres famílies, amics, el lloc on vivim i altres aspectes com les nostres aficions i les nostres aspiracions futures. Després d’aquesta tasca, hem creat pòsters que han servit com a suport visual per a les nostres presentacions orals davant dels companys i companyes.

Estem emocionats de compartir amb vosaltres aquest recull d’imatges que destaquen el resultat del nostre treball. Cada pòster és una finestra que revela qui som i què considerem important en les nostres vides. Us convidem a explorar les nostres creacions i conèixer-nos una mica millor a través d’aquesta expressió artística i personal.

Sortida a Granollers, centre històric!

Al novembre, l’alumnat de 4t de les classes dels Senderistes i els Fotògrafs de la natura, vam anar d’excursió a Granollers per treballar la capital de la nostra comarca, el Vallès Oriental.

Fins ara hem parlat del riu Congost, del canvi climàtic i com això està afectant a Granollers i a tota la comarca. Amb aquesta sortida vam fer un treball d’investigació on vam poder conèixer la història de la ciutat, durant l’edat mitjana. Hem descobert coses que ens han sorprès moltíssim.

Amb tot el que vam aprendre, a la classe, vam crear una línia del temps per tal de plasmar-ho tot en un únic mural.

Cliqueu la imatge per veure algunes fotos.

Qué ver en Granollers (Barcelona) | Guía Repsol | Guía Repsol

VISITEM L’AJUNTAMENT

Com molt bé sabeu, els nens i nenes de 3r estem treballant el nostre municipi. Per tal de seguir aprenent hem tingut la gran sort de comptar amb la visita de l’àvia i el pare del Bernat per explicar-nos com és una masia i com s’hi viu. Ens han ensenyat moltes fotos i els hi hem pogut fer moltes preguntes. Ha estat molt interessant!

També hem visitat l’Ajuntament i així conèixer el seu funcionament, a més, de poder parlar amb l’alcalde i fer-li algunes preguntes que ens despertaven curiositat. En acabat, hem anat a visitar un dels serveis municipals del nostre poble, la Policia Municipal, ens han resolt dubtes i hem pogut conèixer on treballen.

Finalment, hem passejat pel barri de la Sagrera fins a arribar a l’església de Sant Julià, l’última església que ens faltava per conèixer.

Mireu, mireu!

L’ALUMNAT DE 3r CONEIXEM EL MUNICIPI

El passat dia 22 de novembre, l’alumnat de 3r vam fer una sortida pels entorns de Lliçà d’Amunt. Fa dies que estem treballant el nostre municipi, però ha estat molt interessant poder veure en directe allò que havíem treballat a la classe. Hem vist l’ermita de Sant Baldiri, Sant Esteve de Palaudàries…, entre altres espais del nostre poble. Però el que ens ha fet més il·lusió ha estat poder entrar en una d’elles, l’ermita de Santa Justa i Santa Rufina. És tan bonica!

La veritat és que aquesta sortida no hagués estat el mateix si no ens hagués acompanyat la Carme, ens ha explicat moltíssimes curiositats. En sap molt de Lliçà!!!

Mireu com hem gaudit!

eTwinning project “Cultural Heritage Explorers – Mediterranean Sea and Black Sea Edition”

Els i les alumnes de cinquè hem inaugurat una emocionant aventura a través d’un projecte eTwinning, establint una connexió amb altres infants europeus. El nostre projecte es titula “Cultural Heritage Explorers – Mediterranean Sea and Black Sea Edition”, i en participem juntament amb escoles de Romania, Grècia i Itàlia.

Per iniciar aquesta experiència, la primera activitat és per conèixe’ns. Per a aquesta hem utilitzat eines en línia per a la creació d’avatars mitjançant Avatar Maker. Posteriorment, amb  Canva, hem desenvolupat posters virtuals.

Us convidem a visitar el nostre Padlet. Estem impacients per aprofundir en aquesta enriquidora oportunitat i aprendre de les diverses perspectives que aporten els nostres amics de diferents racons d’Europa.

Fet amb Padlet

Alex & Mozart

Els estudiants de cinquè estem treballant Mozart com a part de la nostra programació d’anglès. El protagonista del nostre llibre ha de viatjar en el temps per cercar les peces del ceptre màgic del mag Anubis. En aquest segon viatge, l’Àlex es troba a Viena l’any 1787, on haurà d’ajudar Mozart a escapar del llogater que intenta posar-lo a la presó. Una de les activitats que hem dut a terme és la representació de diàlegs en grups de tres persones.

Estem emocionats de compartir les nostres gravacions amb vosaltres, on cadascun de nosaltres ha interpretat el seu paper amb entusiasme. A continuació, podeu accedir a les nostres gravacions. Esperem que gaudiu de la nostra creativitat i dedicació en aquesta activitat.

1r HA ARRIBAT LA TARDOR?

Estàvem esperant l’arribada de la tardor i els seus colors vermells, verds, marrons i grocs que amb el canvi d’estació la natura transforma el nostre entorn.

Fa uns dies les classes 1r amb fulles recollides entre tots i en petits equips hem creat un mandala.

Una tarda fent expressió amb elements naturals de forma creativa i en col·laboració. Aquí teniu les nostres creacions!

Mystery Classroom

El passat 7 de novembre, els alumnes de sisè vam viure una experiència única i divertida a la classe d’anglès amb l’activitat coneguda com a “Mystery Classroom“. Aquesta proposta ens va permetre connectar-nos via videoconferència amb docents d’altres països, sense saber prèviament la seva procedència,… Llegeix més»

RENOVACIÓ REPRESENTATS DE FAMÍLIES CONSELL ESCOLAR

Un cop celebrades les eleccions, ja tenim la constitució amb els nous representants de les famílies consell escolar, les dues famílies que entren són: Xavi M (pare d’una alumna de 6è, una de 3r i dues d’I4) i Marina O (mare d’alumna d’I3).

 

Agraïm la participació als representants que han format part del consell escolar fins ara i donem la benvinguda als nous.

Gràcies! Entre tots i totes fem escola. AVACEM JUNTS!!!