Història

L’escola Rosa Oriol Anguera va obrir les portes el curs 2004-2005 al barri de Ca l’Artigues. El nom vol ser un homenatge i un record a la gran mestra i gran persona que fou Rosa Oriol Anguera, que exercí a Lliçà d’Amunt entre els anys 1946-1966.

Rosa Oriol Anguera va néixer a Linyola (Pla d’Urgell) l’any 1896 i va estudiar a l’escola Normal de Magisteri de Barcelona els anys en què la pedagogia catalana s’impregnava dels coneixements de la doctora i pedagoga Maria Montessori. Els seus cursets a Barcelona van deixar una profunda empremta en la manera d’ensenyar de la Rosa que al llarg de la seva trajectòria professional va desenvolupar la seva pedagogia activa. Va exercir el seu mestratge fins que als 70 anys es va jubilar.

Quan l’escola obrí les portes no hi havia un edifici i començà la seva trajectòria amb 2 mòduls prefabricats atenent alumnes d’educació infantil amb un equip de 4 mestres, una conserge i dues monitores de menjador.

El curs 2005-2006, el centre obre tota la línia educativa d’infantil i primària.arran de les demandes d’ampliació de places escolars per la saturació de les escoles Països Catalans, Sant Baldiri i Miquel Martí i Pol de la nostra població.

El curs 2007-2008, l’escola estrenà un nou edifici de tres plantes dotat d’aulari per atendre dues línies d’escolarització i amb  espais específics per Aula d’Anglès, Aula d’Experiments, Aula d’Informàtica, Aula de Música, Biblioteca, Cuina, Gimnàs, Hort, Menjador, Psicomotricitat i Vestuaris.