Eix Transversal

Som diferents, però tan iguals!

Cada curs plantegem un tema central que farà d’eix transversal i guiarà moltes de les activitats que desenvoluparem amb l’alumnat. Enguany, ens ha semblat molt adient tractar el tema de la diversitat i el respecte a les diferències entre les persones.

Aprofitant una part del text de la cançó de l’Escola Pràctiques, aquest curs el nostre Eix Transversal és “Som diferents, però tan iguals!”. Què pretenem treballar al voltant d’aquesta frase?

• Les diferents capacitats, interessos i característiques de les persones, partint de les pròpies vivències dels mateixos nens i nenes.
  • La diversitat cultural, de llengües, costums, gastronomia… de les famílies de la nostra comunitat educativa.
  • Els rols de gènere i la necessària igualtat entre homes i dones, totes persones per igual.

I, per damunt de tot, el respecte i la valoració de la diversitat com a riquesa, com a fet que ens aporta diferents mirades, diverses formes de ser i fer i, en definitiva, afavoreix la bona convivència entre les persones, la bona comunicació i l’entesa.

Tenim un munt d’idees per treballar aquest Eix Transversal, idees que s’aniran concretant al llarg del curs, en diferents activitats adaptades a cada nivell, com:

• Narració de contes i històries d’arreu del món
  • Celebració d’una jornada gastronòmica de diferents països
  • Treball sobre els drets dels Infants, posant especial èmfasi en les situacions en què es vulneren aquests drets (guerres, refugiats, explotació infantil…)
  • Reflexió sobre els rols de gènere, tot analitzant la realitat més propera
  • Anàlisi dels diferents models familiars, així com de la diversitat sexual
  • Realització de sessions amb l’ ONCE, pràctica d’esports adaptats

…. i moltes altres propostes, que segur que aniran sorgint a mesura que avanci el curs.

Com sempre, necessitarem la complicitat, la participació i la col·laboració de les famílies. Entre totes farem d’aquest un curs inoblidable. Ens hi ajudeu? Esperem les vostres propostes!