Eix Transversal

EIX TRANSVERSAL CURS 2019-20: Canviem el xip!

L’eix que proposem per aquest curs, “Canviem el xip!”, pretén que el nostre alumnat reflexioni sobre la possibilitat de fer alguns canvis en els nostres costums, en la nostra manera d’interactuar amb els altres i amb el món, per tal de millorar la convivència i promoure el respecte cap a les persones i cap a l’entorn.

Els escenaris de futur que es preveuen arran del canvi climàtic són preocupants. I les vostres filles i fills en són molt conscients. És per això, que trobem necessari posar-nos a treballar des de l’escola per tal de millorar-los amb les nostres accions.

“Canviem el xip!” ens durà, bàsicament, a treballar petites i grans accions per protegir el planeta contra el canvi climàtic, però també promourà canvis en la manera de relacionar-nos amb els altres,  canvis en la percepció del rol de gènere o canvis en els nostres espais habituals per millorar la convivència.

Com desenvoluparem aquest Eix transversal?

• Amb els més petits, tenint cura de l’ entorn més proper: el jardí, les aules, els passadissos…
  • Promovent el reciclatge, amb contenidors diferenciats a les aules, al pati i al jardí.
  • Tenint cura d’estalviar energia, paper, aigua… entre totes ho aconseguirem!
  • Amb els més grans, treballant les energies renovables a CLIL.
  • Buscant noves i creatives formes de resoldre els conflictes sense violència.
  • Repensant la distribució d’ espais habituals i promovent l’ús de materials de joc alternatius.

Els Tallers ABD sobre resolució de conflictes i igualtat de gènere, el Projecte Aquí STEAM, promotor del talent científic femení, el nou Projecte de Pati, repensat entre alumnat, professorat i famílies, i moltes altres activitats ens ajudaran a obrir la ment i convèncer-nos que els canvis estan al nostre abast.

I, com sempre, esperem la vostra participació! Pares, mares, avis i àvies, podeu fer les vostres propostes d’activitats relacionades amb l’eix: Ens ajudeu a canviar el xip?