Cantània: Partícules

Avui 23 de maig els nois i noies de 5è de l’escola Pla del Puig hem interpretat la cantània: Partícules. Amb la composició de Lluís Vidal, text de Sergi Belbel, direcció escènica d’Ignasi Tomàs i Marta Gil i direcció musical de Josep Prats, Elisenda Carrasco, Oriol Castanyer i Montse Meneses. La Cantània és un projecte que organitza L’Auditori. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots.

Fins a dia d’avui, Cantània s’ha realitzat a més de 20 ciutats de 6 països tant europeus com americans. A Espanya: Argentona, El Vendrell, Figueres, Girona, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Parla, Reus, Salamanca, Sant Cugat del Vallès, Saragossa, Sevilla, Valladolid, Vic i Vilafranca del Penedès. A Alemanya: Mainz, Bremen, Biefeld, Neustadt i Koblenz. A Bèlgica: Brussel·les. A Veneçuela: Caracas. A Itàlia: Alexandria. I a Mèxic. Les xifres anuals són espectaculars! Al llarg d’un curs escolar passen pels escenaris de totes les ciutats participants aproximadament 45.000 nens, 900 mestres de música de més de 980 escoles i 90.000 espectadors.

Cantània vetlla per l’educació musical dels nens i nenes a través d’un camí acompanyat de música, cultura i emoció.

A l’escola treballem aquesta cantània durant tot l’any amb molt esforç i dedicació per finalment interpretar-la a l’escenari, en aquest cas, al teatre Kursaal de Manresa.

Aquest any amb la Cantata Partícules assistim a l’origen i evolució de l’Univers. Ara fa uns tretze mil vuit cents milions d’anys hi va haver una gran explosió: un magma ben espès que de cop s’espandeix. És l’origen del món; tot és calent i roent. Una mena de sopa caòtica i incandescent…

Moltes felicitats, ha estat tot un espectacle!!!

Aquí us deixem un vídeo resum de la Cantània, gaudiu-lo: