Història

L’escola Pla de Puig és una escola pública d’Infantil i Primària, situada al sector del Puig, una nova zona de creixement i expansió urbanística de Sant Fruitós de Bages. Provisionalment, fins la construcció de l’edifici definitiu, està ubicada en mòduls prefabricats que anomenem casetes: la caseta del cel, la caseta del puig, la caseta del sembrat, la caseta del sol i el pinar.

L’escola neix el curs 2007/2008 amb tot el cicle d’Educació Infantil (P3, P4 i P5). El curs 2017/2018 vam celebrar el desè aniversari.

PROJECTES I ACTIVITATS D’ESCOLA

LA HISTÒRIA: EL PAS DEL TEMPS, EL PAISATGE I LES PERSONES. UNA OPORTUNITAT D’APRENDRE JUNTS

La nostra és una escola arrelada a l’entorn i oberta al món i aquest tret d’identitat és un dels principis del nostre Projecte Educatiu. Diem que la nostra escola s’arrela a l’entorn quan treballem el nostre paisatge, la nostra llengua, els nostres costums, les nostres tradicions, la nostra gent…i ens interessem pels nostres orígens i pel passat més llunyà. Parlem d’una escola oberta al món, quan, per aprendre, sortim de les casetes, de les parets de les aules per observar entorns i realitats diferents i, també, quan convidem a entrar-hi persones de fora de l’escola que ens ajudin a aprendre i a conèixer una mica més el món a partir del seu treball i de les seves experiències.

Fomentar en els infants sentiments d’arrelament, estimació i pertinença al seu poble, promoure la investigació i el coneixement del temps passat  i crear un ambient favorable on compartir el treball amb les famílies és l’objectiu d’aquest projecte que va més enllà de l’estudi de l’entorn: la introducció de la història a partir dels primers anys d’escolarització.

“ Evidentment, l’autèntic motiu per  aprendre història és perquè és fascinant. Tota aquella gent del passat, atrapats en la seva vida igual que nosaltres: mentint, estimant, maquinant, lluitant, sobrevivint. Qui ho pot trobar avorrit, això?”.  Jacqui Dean

SORTIDES I COLÒNIES

Les colònies i les sortides escolars que es realitzen a tots els cursos són una eina important en l’aprenentatge dels nostres alumnes.

ANGLÈS A EDUCACIÓ INFANTIL

L’objectiu principal d’aprendre anglès al parvulari és sensibilitzar i acostumar els nens i les nenes a sentir una nova llengua, a interessar-se per aprendre-la i utilitzar-la i a adquirir unes habilitats i unes estratègies d’aprenentatge lingüístic que li serviran, posteriorment, per esdevenir una persona plurilingüe.

Els infants entren en contacte amb aquesta nova llengua d’una manera senzilla i natural, per la qual cosa  l’anglès està present com una llengua més d’ús dins de les activitats i rutines pròpies del dia a dia de l’escola. Partim de la llengua oral i de situacions i activitats quotidianes que es porten a terme al llarg del dia a dia de la jornada escolar, com a base de la comunicació i de l’aprenentatge: explicació de contes, realització de jocs motrius i jocs de taula, memorització de cantarelles, embarbussaments i cançons, realització de rutines ( esmorzar, posar-se i treure la bata, rentar-se les mans, anar al lavabo, guardar les coses a la motxilla, passar llista d’alumnes que hi ha o falten, d’aquells que utilitzen el menjador o el transport…), salutacions i acomiadaments de la jornada, realització d’activitats plàstiques…

DRAPS DE CUINA (FESTA DE L’ARRÒS- SANT FRUITÓS DE BAGES)