L’escola, l’art i la música

A l’escola es potencia el treball artístic dels alumnes com a mitjà important d’expressió, comunicació, creació i experimentació. Donem la possibilitat als infants d’entrar en relació amb les seves capacitats cognitives, sensorials, emocionals… Els oferim la possibilitat de conèixer i gaudir del món de la cultura, la música i l’art.

La música a l’escola

Les experiències musicals ens acompanyen des de ben petits, des dels primers jocs de falda fins a les melodies que sentim a casa i al carrer; piquem ritmes i aprenem noves cançons que ens parlen de tot allò que ens envolta; ballem i descobrim instruments que treuen el so de maneres diferents; toquem fort i fluix, ràpid i lent; respirem, ens escoltem i és aleshores quan podem sentir la música.

La mirada de les sessions de música a l’escola es basa en el vincle entre el cos i el ritme, la melodia i el món afectiu. Oferint als infants nexes entre els fenòmens musicals i la vida quotidiana seguint les passes d’Edgar Willems, complementant les propostes amb activitats de moviment properes al mètode Dalcroze i utilitzant les bases i els instruments de la pedagogia Orff.

És a través del cos i el moviment que treballem els diferents conceptes musicals, tocant, ballant i en definitiva fent, perquè l’infant sigui el centre de l’aprenentatge i tingui un rol actiu a les sessions.

“La Música actua a tot l’organisme com una força màgica” Emile Jaques-Dalcroze.