Estratègia digital de centre

L’Estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

L’EDC és una estratègia transversal que es concreta en un document viu que pretén abastar tots els aspectes relacionats amb la cultura digital del centre. En aquest sentit, l’EDC ha de facilitar als centres la planificació i la gestió de tots els àmbits relacionats amb la cultura digital. També ha de permetre recollir i organitzar les accions que el centre ja realitza i replantejar-les i millorar-les per aconseguir els objectius que es proposi.

L’EDC té, bàsicament dues parts. Una primera part que és més estratègica (objectius, activitats, planificació, etc.), on es defineix on vol arribar el centre digitalment parlant. La segona part mostra la cultura digital, ja que és on es va recollint el que el centre ja té establert en aquest sentit.

   

Imatge de la web de Suport a l’EDC del Departament d’Educació. Cliqueu sobre cada imatge per dirigir-vos a l’apartat corresponent.