Sortida a Osona 5è i 6è

El dimarts 4 de desembre, els alumnes de cicle superior van anar d’excursió a Vic. Al matí van fer l’activitat  “Vicus. Una ciutat en joc”, al museu episcopal en la qual, els nois i noies,  van conèixer com s’organitzava la societat i quins personatges vivien al Vic medieval. Amb dinàmiques de joc de rol, cada alumne assumia el paper d’un personatge real d’aquells temps i amb un breu recorregut per la part medieval de la ciutat, van descobrir el territori on vivien els diferents estaments socials. Tot seguit, reunits en un consell municipal de nobles, religiosos, burgesos o pagesos, els alumnes, organitzats en diferents grups socials segons el seu rol, tenien la missió d’arribar a un acord per aconseguir que les obres de construcció d’un edifici medieval es duguessin a terme. Per acabar el treball col·laboratiu, van haver de descobrir una obra d’art medieval del museu i saber respondre unes preguntes.

Després de dinar van visitar la fàbrica d’envasat de llet Pascual a Gurb. Primer de tot, a través d’un powerpoint i de les explicacions de la Montserrat Parareda, van aprendre detalls del procés d’obtenció, transport, pasteurització i envasat de la llet, mentre repassaven conceptes de la piràmide de l’alimentació. Tot seguit, equipats amb el vestuari adient, van realitzar una visita a la part mecanitzada i robotitzada de l’empresa. Allà van poder observar  com es feien les ampolles de llet de plàstic o els tetrabrick, com s’omplien i com s’empaquetaven i es deixaven a punt per ser comercialitzats. Finalment, van ser obsequiats amb un lot de productes làctics que, prèviament, havien pogut degustar.

Clica la imatge per accedir a l’àlbum