Els nens i nenes de 5è estem treballant les cèl·lules

Per saber més coses de les cèl·lules…

Els nens i nenes de 5è vam anar al laboratori. Allà vam poder veure a través d’una lupa binocular unes cèl·lules vegetals (d’una ceba). Per poder-les veure havíem de treure una de les capes internes de la ceba i amb unes pinces separar la cara interior. Després havíem de tallar-ho petit, i posar aquesta capa ben estirada sobre un porta-objectes. Però no era tan fàcil, no ho podíem tocar amb les mans!

Quan ho teníem ben estirat al porta-objectes hi havíem de posar unes gotetes de colorant amb un comptagotes. Nosaltres ho vam fer amb color blau.

Així que ja havíem explorat i vist les cèl·lules, a la classe vam descobrir més coses de les cèl·lules i en vam fer esquemes que ens van anar molt bé. Una de les coses que més ens va sobtar és que tenim tants milions de cèl·lules al nostre cos, que si les poséssim totes en línia recta, podríem recórrer una distància de 1000Km! També que nosaltres estem formats per milions de cèl·lules i que aquestes, totes juntes formen teixits i que aquests teixits junts formen els òrgans del nostre cos.

Com que ja sabíem més coses de les cèl·lules, per grups petits vam fer una cèl·lula amb plastilina, podíem triar si volíem fer una mostra de les cèl·lules de les neurones, dels òvuls, de músculs, intestinals o de glòbuls vermells. Però el que sí que havíem de fer tots els grups era explicar ben explicat el nom de les parts de la cèl·lula i la funció de cadascuna.

 

Clica la imatge per accedir a l’àlbum

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut