Revisió odontològica i taller sobre salut bucodental 🦷

Aquests dies s’ha començat a realitzar la revisió odontològica de l’alumnat d’I4, 1r i 6è per part del Departament de Salut.

Aquestes revisions escolars tenen com a primer objectiu la detecció dels infants amb major risc de càries i malalties de les genives per tal d’aplicar-los mesures preventives per evitar problemes de salut futurs.

També dins d’aquest programa de prevenció, s’ha realitzat un taller a l’aula per saber identificar els aliments que provoquen més càries i saber rentar-se bé les dents amb el raspall.

Com podem veure a la foto, els nens i nenes de 1r B han gaudit molt de l’activitat!

Taller sobre higiene bucodental a 1r B

L’equip energètic es posa en marxa!

L’alumnat de 3r està treballant l’objectiu 7 dels ODS: Energia sostenible i no contaminant, és per això, que aquestes setmanes, estan realitzant diferents enquestes a l’alumnat de les classes sobre quines mesures realitzen a l’aula per estalviar energia.

Algunes de les preguntes que han realitzat són:  si tenen un encarregat o encarregada d’apagar els llums, l’ordinador o la PDI; s’han interessat per la temperatura a les diferents classes, han preguntat  sobre si normalment tenen els fluorescents encesos o apagats, etc.

La propera setmana analitzaran les dades mitjançant l’elaboració de gràfiques de barres i proposaran mesures seguir estalviant energia a la nostra escola.

La importància de la lletra lligada

A l’escola, els i les mestres fa un temps ens vam plantejar la importància o no d’incloure la lletra lligada o lletra manuscrita al procés lectoescriptor, sentint i alguns pensant també: “ja està passat de moda”, “això no serveix per res”, “de gran no escrivim així”, “s’avorreixen”… vam trobar pros i contres i finalment vam voler deixar escollir als alumnes poder passar a la lletra d’impremta tot passant per sobre l’afiançament de la lletra lligada… i ja anirem veient.
El curs passat vam posar de nou aquest tema sobre la taula, ens adonàvem que la cal·ligrafia, entenent-la com “l’art de fer bona lletra” en general havia empitjorat, que la fluïdesa lectora no millorava el que esperàvem i que l’expressió escrita estava baixant el nivell d’exigència.
Vam investigar, vam fer propostes de millora i vam voler posar a prova tot el que havíem llegit sobre el benefici de la cal·ligrafia i la lletra lligada, vam traçar un pla de treball a l’escola: treball sistemàtic amb relació a l’escriptura i grafisme dins d’aquest aspecte de la lectoescriptura.
I és que la cal·ligrafia aporta la millora d’habilitats tant intel·lectuals com físiques:
1. Reforç de la psicomotricitat fina: mantenir el pols, realitzar el traç utilitzant llapis, tot ajuda a que la motricitat millori i a més a més es potenciï la connexió del cervell amb les extremitats superiors.
2. Millora la memòria: a part dels sons, cal tenir el moviment del traç també al cap.
3. Millora el nivell de lectura: en tenir més memoritzats els sons això com la correspondència de la grafia, la lectura es fa més àgil.
4. Compatible amb les noves tecnologies: l’escriptura manual afavoreix la redacció de textos i emails, en escriptura manual es cometen menys errades.
5. Afavoreixen la concentració: a l’haver de prestar atenció al paper i al traç, la memòria i la concentració juga un paper important.
6. Permet més consciència d’unitat de paraula, perquè el llapis no s’aixeca des del principi fins al final.
Les grafies són molt diferents entre si i, per tant, no es confonen entre elles.
Totes segueixen la mateixa direccionalitat, fet que permet assolir més velocitat.

Un curs després de posar-ho a prova, hem pogut valorar: l’escriptura és més neta, més àgil, més acurada; els dictats obtenen millors resultats i són més ràpids, la comprensió lectora és millor, la qualitat de les expressions escrites és millor, al tenir millor control de la grafomotricitat poden dedicar més esforços a la tasca de redacció, reflexió, planificació del que escriurem que no pas a com es dibuixa la lletra.
Autoavaluació, autoaprenentatge, propostes de millora, creixem!!

ODS & animals

Aquest curs, relacionat amb l’eix transversal de l’escola, els Objectius de Desenvolupament Sostenible, els grups d’educació infantil aprenen sobre els ODS relacionats amb el planeta. A I3 han escollit el 13 Acció pel clima, a I4 el 15 Vida d’ecosistemes terrestres i a I5 el 14 Vida submarina.

Des de les sessions d’anglès, estem aprenent els animals de les classes amb diferents contes i jocs relacionats.

A I3 hem llegit l’Elmer i Peter, the picky polar bear, per les classes dels elefants i dels ossos i osses polars. A més, els infants han pintat un Elmer conjuntament i estan creant el seu propi Peter a l’escola!

A I4 hem llegit The very hungry caterpillar i The cow that quacked, per les classes de les papallones i de les vaques. Hem jugat amb els números i les fruites així com els diferents animals i la seva manera de comunicar-se.

A I5, Sully the seahorse i Shark in the park, per les classes dels cavallets de mar i dels taurons. Hem aprofitat aquest conte per investigar sobre els cavallets de mar i ens hem divertit buscant taurons i cridant: there is a shark in the park!

A més a més, totes les classes hem  jugat a un joc de memòria per conèixer els animals de les altres classes i aprendre els seus noms en anglès.

See you soon!

Teacher.

Ens emocionem per la PAU

Un dels nostres pilars de l’escola és el treball de les emocions per poder transmetre valors imprescindibles en el dia a dia del nostre alumnat. Durant aquesta setmana hem gaudit de diverses activitats per poder aportar el nostre granet de sorra i ajudar a altres persones que puguin necessitar-ho.

D’una banda, hem participat en una cursa solidària amb la qual hem pogut conscienciar-nos millor sobre el problema de la fam i recollir diners per col·laborar a través de l’ONG “Save the Children”.

Per una altra banda, hem fet diferents dinàmiques d’emocions amb la participació de les famílies. Aquesta vegada a sisè hem reflexionat sobre la necessitat de la PAU i com desitgem que no hi hagi violència de cap mena: ni racisme, ni desigualtat de gènere, ni violència a través de les xarxes, ni violència infantil, ni cap altre tipus de violència. Per això, hem elaborat amb l’ajuda de les mares què han vingut a l’aula, uns murals amb les nostres reflexions sobre què passa i sobretot com podem actuar per evitar-ho i intentar solucionar-ho.

Entre tots hem aconseguit grans propostes!!!

SETMANA DE LES EMOCIONS

Aquesta setmana a l’escola es realitzen diferents activitats relacionades amb valors i diferents emocions, en les quals les famílies estan convidades i col·laboren amb els seus fills/es. A 2n hem dut a terme una activitat a partir de la lectura de diferents contes que tracten diferents emocions o valors com l’alegria, la valentia, ser agraïts i compartir. Per finalitzar, per cada grup de taules, s’ha fet un dibuix compartit sobre les emocions que els contes han despertat en l’alumnat. Hem gaudit molt i ens han quedat uns dibuixos molt bonics. Aquí en teniu una petita mostra. Moltes gràcies per acompanyar-nos.