Diagnosi

Per fer la diagnosi, la Comissió Digital del Centre ha utilitzat diferents recursos:

1.- Per una banda s’ha passat el formulari SELFIE, és una eina gratuïta, personalitzable i fàcil d’usar que pretén ajudar els centres educatius a avaluar en quin punt es troben en relació amb l’aprenentatge a l’era digital.

S’ha passat a tres bandes: a l’equip directiu, a tot el claustre i a 100 alumnes (de 5è i 6è de Primària).

2.- Formulari de Competència Digital Docent que tot el claustre ha omplert. Aquest és un formulari creat pel Departament d’Educació per veure en quin punt maduratiu es troba el o la mestre/a digitalment parlant.

3.- El formulari SELFIE FOR TEACHERS s’ha passat amb anterioritat al formulari de CDD ja que és un formulari una mica més complet i a més està avalat per la Comunitat Europea.

4.- Formulari a les famílies. És un formulari que vam enviar per via de l’app Dinantia a totes les famílies de l’escola on els vam fer un seguit de preguntes molt fàcils de respondre perquè puguem obtenir informació de la sensació que tenen les famílies sobre tot el que fem a l’escola en l’àmbit digital, si es coneixen les vies de comunicació família-escola, si saben quines eines digitals utilitzen els seus fills i filles, si coneixen les xarxes socials del centre, etc.

Amb tota la informació que s’ha extret dels diferents formularis que s’han passat a tots els agents de la Comunitat Educativa del centre, ens hem fet una visió molt global del punt on es troba el centre en general pel que fa a les tecnologies i recursos digitals.

D’aquest anàlisi s’han extret uns punts forts i punts febles que utilitzarem per establir uns objectius a mitjà i llarg termini: