Història

L’Escola Josep Pla va néixer el 1986 en el barri de la Solana, fruit d’una necessitat demogràfica.

Durant el període que van durar les obres, hi va haver un gran nombre d’alumnes que van estar escolaritzats de manera provisional, primer, en l’edifici que hi havia al costat del cuartel de la Guardia Civil antic (actualment aquest edifici és un magatzem de la brigada de treball de l’Ajuntament) i després a les escoles velles.

La inauguració de  l’Escola Josep Pla va coincidir amb una època de molta natalitat i va començar acollint tres línies.

Fruit del pas del temps l’escola s’ha anat transformant, i un dels canvis més pronunciats ha estat la construcció del poliesportiu municipal (abans era una pista descoberta).

escolavella1Escoles Velles.
escolavella2Primer edifici en el que es van ubicar els  alumnes que posteriorment anirien a l’Escola Josep Pla.

En celebrar l’aniversari d’En Josep Pla, el 8 de març de 1997, vàrem pensar que seria bo, i una oportunitat extraordinària, donar a conèixer a l’escriptor, al personatge, al geni, entre el nostre alumnat. Vam realitzar un llibre on en vint paràgrafs (un paràgraf per aula), es va fer un resum dels aspectes més destacats de la vida i l’obra de Josep Pla, tot alternant les il.lustracions de l’alumnat i les fotografies cedides per la Fundació Josep Pla.

Amb motiu d’aquesta celebració vam destapar la placa commemorativa – un paisatge ampurdanès – que va quedar col·locada a l’entrada de l’escola.

El nostre Quadern de Treball.

Cada curs, pels voltants del 8 de març, tots els nens i les nenes de l’escola tenen l’oportunitat de conèixer una mica més a un dels escriptors més prolífics en llengua catalana; en Josep Pla, que va néixer en aquesta data i que dóna nom al nostre  centre.

El treball que fem és variat i gira entorn a un quadern de treball que es va realitzant al llarg de tota l’escolaritat, des de P3 fins a sisè. En aquest quadern l’alumnat descobrirà els aspectes més rellevants de l’obra planiana: el mar, els aliments, el paisatge, els fenòmens meteorològics i el periodisme. Totes elles temàtiques que se’ls faran ben properes ja que formen part del seu currículum escolar. Igualment podran descobrir, per etapes, els fets més destacats d’una vida que va transcórrer a cavall entre L’Empordà, Barcelona i moltes ciutats d’Europa on va viure com a corresponsal dels diversos diaris on va treballar.

Quan els nens i nenes arriben a sisè posen punt i final a aquest quadern . Quan se l’emporten a casa de ben segur que els despertarà molts records del seu pas per l’escola amb els diversos treballs fets al llargs dels anys i rellegint les seves pàgines seguiran aprenent noves coses d’aquest escriptor que mai ens deixarà de sorprendre per l’excel·lència i magnitud de la seva obra.