Debat Castanyada vs Halloween!!!

Aquesta setmana, per celebrar la Castanyada, hem fet una activitat molt especial a l’aula: un debat entre Halloween i la Castanyada!

Per començar, els nens i nenes han fet una cerca d’informació a partir de vídeos i pàgines web que els hem proporcionat. Així han pogut descobrir què sabien i què han après de nou sobre aquestes dues festes tan diferents però igualment divertides.

Després, hem treballat la tipologia textual del debat: com s’organitza, quins elements té, com es presenten els arguments i com s’escolten i respecten les opinions dels altres. Un cop preparats, ens hem organitzat en dos equips: un defensava la Castanyada i l’altre Halloween.

El grup de la Castanyada parlava de les castanyes, els panellets, el moniato i la figura de la castanyera, mentre que el grup de Halloween explicava l’origen de la festa, les disfresses i el famós “trick or treat”.

El debat ha estat molt intens i divertit! Tothom volia participar, argumentar i convèncer els companys, tant que hem hagut de fer una pausa perquè s’hi havien posat amb tanta passió que semblava una tertúlia de veritat!

A més d’aprendre com es construeix un debat i com expressar opinions amb respecte, hem descobert moltes coses sobre les nostres tradicions i hem après a valorar el bonic de la nostra cultura.

Una activitat per pensar, riure i celebrar la tardor tot aprenent! 🌰🎃

Cliqueu aquí per veure el vídeo

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>