Dia Internacional de les llengües maternes

El dia 21 de febrer, Dia Internacional de la Llengua Materna, tota l’escola va fer una activitat per celebrar aquest dia. Tots els infants van participar de l’elaboració d’una ampolla sensorial d’aula que representa les diferents llengües en què es comuniquen amb la seva família. Encara podeu visitar l’exposició creada al rebedor de l’escola.

Arrel d’aquesta proposta, els alumnes de sisè es van engrescar en convidar les famílies perquè vinguessin a explicar un joc o un ball en la seva llengua materna i poder gaudir d’una experiència fantàstica tots plegats.

Així, es va ballar la Sardana de la Santa Espina explicada en català; uns passos de ball Africà anomenat Doussou Bagayoko en bambara; en mandinga es va saltar a corda; els jocs Ghomyda, El hkam i Mlakf explicats en darija; i els jocs de las palabras rápidas i el del Cavallo fuerte en castellà. Cliqueu aquí i veureu algunes imatges.

“La llengua materna és important perquè és la primera que normalment escoltes quan neixes i amb la que dius les primeres paraules. Cal cuidar-les perquè totes són importants”.