Joc Perdut

NOTA DE PREMSA

Més de 5.000 nens i nenes de Barcelona participaran a l’activitat esportiva escolar “El Joc Perdut des de casa”

Més de 5.000 nens i nenes que enguany participen en el projecte podran gaudir de la Jugada Final, l’activitat que posa punt final al programa esportiu

L’Ajuntament de Barcelona, a través de l‘Institut Barcelona Esports, convoca el proper dijous 28 de maig, coincidint amb el Dia Internacional del Joc, una sessió especial del projecte escolar en horari lectiu, “El Joc Perdut”. Més de 5.000 nens i nenes que enguany participen en el projecte podran gaudir de la Jugada Final, l’activitat que posa punt final al programa, en aquesta ocasió de manera telemàtica i des de casa. L’acció serà retransmesa per Betevé a les 9.50 hores.
“El Joc Perdut” és una activitat escolar en horari lectiu, emmarcada en el programa municipal L’Escola fa esport a la ciutat, que vol recuperar els jocs a l’espai lliure a la ciutat per a l’alumnat d’educació infantil. El seu objectiu és fomentar el joc compartit i l’establiment de noves relacions d’amistat entre els infants, facilitant que es relacionin amb altres centres educatius. Enguany, la 25a edició de l’activitat, hi participen 5.455 alumnes de 222 grups de P5, provinents de 148 escoles de la ciutat.
El programa té tres fases diferenciades. A la primera fase es fa la formació al professorat on es donen els recursos didàctics per a poder treballar els jocs. A la segona fase, els professors apliquen els recursos i posen en pràctica el repertori de jocs. Finalment, es celebra la Jugada Final, on l’alumnat es troba en un espai de Barcelona, generalment a parcs o jardins,i juguen conjuntament amb l’alumnat dels altres centres educatius. Enguany, per les circumstàncies excepcionals que estem vivint, l’activitat de trobada amb altres nens i nenes se celebrarà des de casa.
Aquí podeu veure un vídeo dels assajos: