I3 GRUP ESQUIROLS

Iniciem el curs treballant la família com a centre d’interès de l’ecosistema urbà. A través del joc simbòlic, cada alumna identificarà i escollirà els components de la seva família. Per fer-ho utilitzarem fragments de canya de riu manipulats, elements que ens acompanyaran al llarg d’aquest inici. Cada membre de la família (canya de riu) necessitarà atenció, s’haurà d’anomenar, vestir, cobrir, escoltar i el que faci falta.

Aquesta és la meva família, i la teva?

Primer dia de taller,  iniciem el curs descobrint una sorpresa: una caixa plena de canyes de riu de diferents mides. Les utilizarem per  per fer un pont amb la família. Cadascuna ha escollit una canya per representar a cada membre de la seva família, a partir d’aquí iniciem un camí per treballar la família a través d’un joc simbòlic que s’anirà transformant segons el que vagi sorgint.

Vestim la família

Continuem escollint canyes per representar a la família, han aparegut la mare, el pare, els germans, les tietes, alguna amiga imaginària, etc. Aquest cop s’han desplaçat al taller en grups de quatre, per poder parar atenció amb més calma a l’hora d’escollir. Per anar nodrint el procés, s’han trobat amb una caixa plena de retalls de roba i gomes elàstiques, qui ha volgut ha vestit als familiars.

Un petit poblat

Els nois i noies de 5è estan treballant l’arquitectura animal. Estan iniciant el curs fent petites estructures de fusta, prototips de futures cabanes pel bosquet. Aprofitant que fan visual i plàstica els dimarts tarda, han deixat una sorpresa pels més petits, un poblat de sis cabanes al taller de plàstica.

Amb els Esquirols, hem agafat les famílies per anar al poblat.  Les cabanes ens  protegiran de la pluja i del fred..

Aquest cop, la Clara és qui les ha acompanyat al taller,  la proximitat amb el grup ha fet que pugui  observar i retratar amb més cura les situacions que s’han anat donant. Ha apuntat i fotografiat tota el que ha passat al llarg de la sessió.

El poblat s’ha fet gran!

El grup de 5è ens ha fet un poblat amb cabanes grans, aquest cop ens hi podem posar  amb els nostres animals, i amb els herois i heroïnes de companyia.

Com es construeix una cabana?

Doblegar i estripar tires de paper ens obren a possibilitats més enllà del triangle.

Dibuixar amb línies, construir amb fustes

Continuem estirant el fil de les cabanes. Aquest cop dibuixant amb línies (segells de fusta) i construint amb petits llistons de fusta i plastilina.

En unir els llistons amb plastilina ens ha passat de tot, han aparegut aranyes, eriçons, alguna cabana, columnes… Hi ha qui s’ha atrevit a utilitzar les gomes elàstiques i ha acabat construint corones.

MENÚ INICI _