3r GRUP JARDINS URBANS

Un dels grans problemes de l’ecosistema urbà és la contaminació acústica. Durant el confinament, un dels sons que més va sorprendre va ser el dels ocells, el silenci els va fer aparèixer. Amb els de tercer, ens endinsarem al món de la construcció de sons de la natura partint dels reclams d’ocell, un procés de treball on reciclarem materials propers per acabar transformant-los en material per compartir amb l’escola.

Els reclams d’ocell

Observem els reclams d’ocell, els tipus de materials emprats per la seva construcció, les característiques de cada material, el so per percussió o aire i els colors

Ressonants: Quelle est belle company,

Els escoltem i els dibuixem per parar atenció i descobrir els materials que s’han utilitzat per construir-los, dibuixos per entendre i poder explicar a la família, cal demanar  materials a casa i s’ha de saber perquè serviran en cada cas. Al llarg de la sessió han sortit propostes, portar nous i castanyes per fabricar el so del trenca-closques o el picot. A part, s’ha proposat l’aventura d’anar a un ciclista i demanar cambres d’aire en desús per poder fer un estornell  d’ocells entre tots, un projecte per regalar a l’escola.

Hi ha diferents maneres d’afrontar un dibuix, totes són vàlides. Hi ha qui es fixa més en els contorns i, amb poques línies, defineix un objecte, també hi ha qui necessita el color i fer relacions entre dibuixos per explicar les característiques o qui prefereix escriure per acabar de fer-se entendre.

Fixar-nos en les característiques dels materials ens ajuda a entendre i a intuir com s’han fet els reclams. En aquest cas, reconèixer els anells de la fusta d’un reclam ens ha fet pensar quina part de l’abre es va utilitzar per construir-lo.

Com fabricar el so d’una Bandada d’estornells.

Un cop dibuixats els reclams d’ocells passem a l’acció,  construirem un parell d’artefactes per reproduir el so d’un estornell. Necessitem taps de Vichy, cambres d’aire de bicicleta, claus i martells.

Hi ha qui ha portat materials de casa, això sempre va molt bé!

Abans de començar ens mirem atentament els dos tipus de martell que tenim al taller i els dibuixem assenyalant les diferents parts que els componen. Tenim un martell de PENA i un martell de BOLA.

Els passos que han seguit. Foradar els taps de Vichy de dos en dos (han de quedar encaixats!) Tallar les cambres d’aire a mida i finalment ajuntar totes les parts.

Dibuixem ocells inventats

Ara que ja ens hem fabricat un so, quin us l’hi podríem donar? Fem un stop-motion.
Dibuixem ocells inventats amb els colors que vulguem, l’única norma és no utilitzar el verd, per què? Per fer aquest stop-motion farem servir un croma com a fons, una tela verda que ens servirà per fer que els ocells, un cop animats, puguin volar pel pati de l’escola Baloo.

Animem els ocells

Cada grup ha decidit el vol dels ocells mentre feien l’Stop-motion.

Fer els crèdits i el títol ha sigut tota una aventura.

Us presentem La rotllana dels ocells i els ocells curiosos de 3r

MENÚ INICI _