6è GRUP ADN

ÒPTICA, DIBUIX I FOTOGRAFIA.

Comencem el curs descobrint quines possibilitats tenen les lents i els miralls òptics, el paper vegetal i els plàstics translúcids ens ajuden a fer descoberta.

Descobrim que aquests materials són la base de la fotografia, els que ens permeten aconseguir la projecció de les imatges.

Ens mirem amb atenció una minutera (també coneguda com a caixa agfana), una màquina molt propera als orígens de la fotografia. Dibuixem i topem amb la perspectiva, dibuixos increïbles. Ens interessen els detalls, la proposta és construir una màquina entre tots, a poc a poc, encara tenim temps.

L’ESCLEROSI MÚLTIPLE I EL DIBUIX

No deixem de treballar amb els aparells òptics. L’última sessió ens vam fixar en com és una minutera, el que vindria a ser una càmera fosca. Aquest cop provem de dibuixar amb una càmera clara, un artefacte que es va inventar l’any 1806 que encara s’utilitza per dibuixar.

Paral·lelament, ens ha arribat un encàrrec. Hi ha una persona amb esclerosi múltiple que assisteix a un taller de dibuix per a adults, fa anys que no dibuixa i té ganes de posar-s’hi, però té dificultats l’hora d’agafar el llapis amb la mà dreta, no la pot tancar del tot.

L’esclerosi múltiple (EM) és una malaltia neurodegenerativa i crònica del sistema nerviós central, sovint generadora de discapacitat. Els símptomes acostumen a presentar-se en brots, que poden deixar seqüeles i discapacitat. També es poden presentar de manera progressiva.

Podríem inventar algun artefacte per ajudar-la a dibuixar? Hem de pensar dissenys que siguin ergonòmics, que s’adaptin a la mà dreta. Conversem i dibuixem per compartir idees.

L’acció de dibuixar es pot entendre de moltes maneres, no només dibuixa bé qui té habilitats per representar la realitat, també cal tenir present l’acció de dibuixar, quin us en volem fer i com fer-ho, hi ha moltes maneres de dibuixar. Ens mirem una web per descobrir altres maneres de dibuixar, una plataforma feta pels alumnes del Taller de Dibuix de l’Escola Illa.

GUIXOS-BALOO PER REGALAR

A cada sessió hi ha diferents fotògrafs.

FEM CÒPIES DE GUIX DELS MODELS DE FANG

Recordem una sessió del curs passat, quatre voluntaris del grup de 2n ens van mostrar com fer còpies amb sorra i guix.

Els guixos acabats i polits s’han de protegir, peces molt delicades.

MENÚ INICI _