5è LLEGENDES URBANES (2T)

EL REI CARNESTOLTES

Aquest any, el grup de les LLEGENDES URBANES es faran càrrec de la construcció del rei Carnestoltes. Primer ens cal una pluja d’idees, el Rei ha de tenir relació amb el tema transversal d’aquest any, els Ecosistemes Urbans.

Tenim tres materials de partida. La fusta d’un palet en desús que hi havia al magatzem de l’escola, una cadira que ha reciclat una família de l’escola i un llitet d’infantil que ja no es feia servir.

Fer el Rei és una oportunitat per apropar-nos al taller de fusteria, posar nom a les eines i aprendre a fer-les anar amb seguretat.
Mesurar i aprendre a marcar línies a 90°
Aprendre a tallar fent ús del caragol de banc
Aprendre a encolar les fustes i a situar els serjants per fer pressió i aconseguir una bona unió

Van passant els dies i els d’inferents elements del personatge van prenent forma.

ACABANT EL CARNESTOLTES

ALTRES MANERES DE CONSTRUIR

Richard Buckminster Fuller fou un inventor, arquitecte i dissenyador Americà, i un dels primers activistes mediambientals. No va parar de repetir que la contaminació no era altra cosa que “els recursos que estem desaprofitant” i que calia reciclar, “fer més amb menys“.

Ens flixem en un dels seus descobriments, la tensegritat, un sistema que ens permetrà construir estructures de fusta mitjançant la tensió de gomes elàstiques, però de manera que les fustes no s’arribin a tocar mai, una manera de treballar fent més amb menys.

La tensegritat fa anys que va entrar al món de l’escultura, en Kenneth Snelson n’és un referent.

TRANSFORMAR LA REALITAT A TRAVÉS D’UNA ROTOSCÒPIA

Ens mirem una pel·lícula de fa més de 100 anys. En Ricard de Baños, l’autor, va situar la seva càmera en un tramvia un diumenge del 1909 mentre recorria passeig de Gràcia, i els Jardinets de Gràcia. Fa ben poc, van retocar la imatge digitalment tot aplicant-hi color digitalment, segurament amb retocs fotograma a fotograma.

Fem un exercici similar. A partir d’un vídeo de l’instal·lació de l’entrada, fem una rotoscòpia. Passem el vídeo a 12 fps, fotocopiem els fotogrames i els manipulem pintant-los i aplicant papers de colors.

TRACELOOPS _ Matthias Brown

MENÚ INICI _