2N GRUP El pas del temps (T2)

EL TOMICUS I EL PAS DEL TEMPS, EL FUTUR DEL DESCAMPAT

Amb el grup EL PAS Del TEMPS hem estat observant el descampat de davant l’escola. Fins fa molt poc hi havia set pins que feien ombra, arbres preciosos que feia anys que creixien amb els nens i nenes de l’escola Baloo. El Tomicus els ha atacat i els tècnics de l’ajuntament els han fet tallar. Diuen que el canvi de les temperatures i la sequera fa que el tomicus s’escampi amb més facilitat, cosa que ens preocupa.

Davant el problema ens hem posat a dibuixar per llençar desitjos cap al futur, el grup ha demanat que hi hagi més aigua, que baixin nous rius, ponts, sortidors, mànegues d’aigua, papereres i molts núvols carregats d’aigua perquè tot això passi. Però de moment… no seria millor posar un pou? Haurem de trucar a un saurí o una saurina per buscar aigües subterrànies.

Construïm un pou entre tots i totes, un petit pou que ens agradaria que es fes realitat

La Laia Solé és artista, investigadora i educadora. Amb el grup EL PAS DEL TEMPS, hem vist com aquesta artista  utilitza la tècnica del croma en algunes de les seves obres. A Chromakeying, 2014, site-specific, la Laia va utilitzar el croma per destapar un solar amagat i en desús amb moltes possibilitats.

2014_chromakeying _ Laia Solé

El croma és una tècnica de postproducció i efectes visuals que consisteix en la substitució d’una font del mateix color (normalment algun dels colors primaris, en especial verd i blau) per imatges o vídeos, aconseguint d’aquesta forma una composició.

Juguem amb el croma per apropar les propostes del grup a la realitat.