Un dia «Bestial» a Solsona!

El passat 4 d’abril la Llopada petita de l’escola es va trobar a Solsona per gaudir de dues propostes que volen afavorir el desenvolupament de les competències claus que ens marca el currículum. Concretament ens referim a la Competència personal, social i d’aprendre a aprendre… Llegeix més»

CdA D’EMPÚRIES

Els dies 21, 22, 23 i 24 de novembre, els infants de 4t, 5è i 6è de la ZER El Solsonès, vam fer una estada de quatre dies al CdA d’Empúries. Durant aquests dies vam poder compartir moltes experiències i gaudir dels impressionants paisatges que ens envoltaven.

ELS AIGUAMOLLS DE L’EMPORDÀ
El primer dia, el dimarts, vam visitar els Aiguamolls de l’Empordà. Vam poder veure molts ocells amb els prismàtics i vam caminar fins trobar un aguait on els vam poder observar sense espantar-los. També vam poder veure, cavalls, vaques, caipús, daines, cigonyes, polles d’aigua, ànecs coll verd… Allà hi ha una gran diversitat d’animals i plantes. No us ho podeu pas imaginar!

EXPOSICIÓ GRECOROMANA
Després de sopar vam fer l’exposició d’objectes grecoromans. Cadascú de nosaltres va exposar l’objecte que havia portat relacionat amb el món dels romans o dels grecs. Alguns infants van portar peces de ceràmica, escuts, espases, animals com ara una serp, cavalls… i altres objectes diversos. També ens van fer una fotografia amb el nostre objecte personal i en acabar aquesta activitat ja ens en vam anar cap a les nostres habitacions. Ja ho esperàvem amb candeletes !

DÉUS GRECS I MONEDES
Vam fer un taller on ens van presentar els déus grecs, un món ple de mites amb herois, heroïnes, éssers fantàstics, monstres…
L’activitat consistia en el reconeixement i classificació d’aquests déus després d’haver-los treballat. També vam construir l’arbre genealògic dels déus grecs.
Després vam realitzar un taller de monedes que consistia en escoltar les històries mitològiques dels déus grecs, com l’Asclepi déu de la medicina, Hèracles, Medusa… i relacionar monedes antigues amb les imatges de les històries.

Llegeix més»

UNA JORNADA D’ESQUÍ

El dijous 11 de gener els nens i nenes d’Educació Infantil i Cicle Inicial de la ZER vam anar a passar un dia de neu a les estacions de Tuixent i Port del Comte.

Per una banda, a l’estació d’esquí de Port del Comte hi vam anar els de primer i segon, on vam tenir un dia molt intens. Quan vam arribar de bon matí, vam preparar el material que necessitàvem i, tot seguit, vam fer grups per l’activitat d’esquiar. A continuació, vam començar aquesta fins a l’hora de dinar. Un cop vam acabar, alguns es van quedar descansant i d’altres vam anar a fer les últimes baixades.

Els més petits de la ZER, van anar a l’estació de Tuixent. Quan van arribar van esmorzar per agafar forces i encarar el gran dia que els esperava. Esmorzats, abrigats i amb tota l’equipació a punt, es van dirigir a recollir les botes i els esquís. Com nosaltres, també es van separar per grups. Els que ja ho havien fet alguna vegada i en sabien i l’altre grup on hi havia els nens i nenes que anaven els seus primers cops a la neu.
Van fer diferents circuits i van caure molt. Però els va agradar molt. Un cop es van cansar, alguns van fer una guerra de boles de neu, i d’altres, van fer un ninot. Va ser molt divertit.

Ens va encantar molt que mentre estàvem allà nevés i poder sentir els flocs de neu a la cara.

LLOBERA APRÈN ASTRONOMIA

Visita a l’Observatori de Lladurs i caminada pel GR 7

El divendres 17 de novembre de 2023, el grup de grans i mitjans de l’escola de Llobera ens vam traslladar al municipi de Lladurs per passar-hi un dia molt interessant i molt bonic i us el volem compartir. Ens hi van acompanyar la Maria Àngels, la Montse i la Marta i a la tarda també el Jordi. Aquestes mestres ens munten unes sortides molt bones!

El dia va començar a les Fonts de Lladurs des d’on vam començar a pujar al Castell. El caminet de pujada estava ple de colors de tardor i a més, podíem anar coneixent diferents herbes, arbustos i arbres, doncs hi ha uns rètols que ho expliquen.

Un cop a dalt ens vam adonar de les vistes que hi havia, a sota lluny es veia l’escola de Lladurs, enmig d’una mica de boira.

I de seguida vam conèixer el nostre astrònom, el Jordi i l’Observatori Astronòmic que han construït als Castell de Lladurs. El vam saludar i vam seure per escoltar-lo. A la primera classe vam fer un gran viatge amb la nau del Jordi i vam passar per tots els planetes i satèl·lits del nostre Sistema Solar. És clar que primer vam visitar les galàxies i, en concret, la nostra, la Via Làctia. Llegeix més»

AMB LA FIRA DE L’EMPELT D’ENGUANY INICIEM LA CELEBRACIÓ DELS 100 ANYS D’ESCOLA

Com sempre, quan la tardor comença a treure el cap, el poble de Llobera es posa a punt per preparar la Fira de l’Empelt. I com no pot ser d’una altra manera, l’escola també.

A la fira d’enguany hem tornat a preparar un estand a baix el local amb el motiu de donar el tret de sortida a la celebració dels 100 anys d’escola. Els visitants hi han pogut trobar 100 anys simbolitzats per 100 fils, on s’hi ha pogut penjar un paperet amb anècdotes i records de les persones que han format part de l’escola en algun moment d’aquest centenari.

A la taula rodona hi ha hagut espai per a la trobada, la tertúlia i la memòria col·lectiva. Ens hem assegut, hem mirat fotografies i hem posat nom als centenars d’infants que hi han fet pas. I a partir d’aquí, hem gaudit dels records del dia a dia a l’escola, del tarannà de les mestres que hi han format part, de les anècdotes del pati o del recorregut que els peus dels infants feien per anar a l’escola i tornar a casa. Que bonic que ha estat! Llegeix més»

EL CALIU D’UN NOU CURS

Comença el dimecres 6 setembre. Són les 9 del matí. Així ho ha assenyalat el so de les campanes. I que siguem tots i totes aquí significa que s’acaba l’estiu i que comença un nou curs, el curs 23-24. Escola de Llobera, 30 infants, 19 famílies, 11 mestres, 2 monitores de menjador,  1 persona de neteja i 3 edificis. I enmig d’aquesta complexitat hi hem volgut posar el sol.

Per una banda hem pensat el sol com a l’escalfor de l’estiu. Hi hem posat els noms de tota la llopada dins. Perquè tots i totes hem viscut un estiu intens, ple d’experiències viscudes i moments meravellosos. La família, les activitats, la natura, els amics,…. El sol de l’estiu ha acompanyat tots i cada un d’aquests instants a tota la llopada, cadascú des d’un indret diferent.

I avui ens unim tots i totes aquí amb aquesta motxilla plena de records que compartirem els primers dies d’escola i que ens serviran com a punt de partida de nous moments.

Per això, i per altra banda, hem posat un sol al mig. Un sol que dona vida a l’escola, que ens permet iniciar un nou dia i un nou curs. Un sol que dona llum a tota la comunitat educativa i que manté un caliu de convivència acollidor. Un sol que regeix el pas del temps d’aquest curs amb rigor.

L’equip de mestres ha estat preparant amb il·lusió els espais i les propostes per començar i acollir a tothom.

Benvinguts i benvingudes al curs 23-24 de l’escola de Llobera. Benvinguts i benvingudes a un nou curs a la ZER el Solsonès.

Tradicions dolces

Per acomiadar-nos del segon trimestre vàrem decidir fer una MONA! Les Llobetones, els Llobetons, les Llobetes i el Llobets van elaborar tres mones al seu gust.
El primer grup va decidir de fer-la de gema, mantega i trufa. El segon grup la va elaborar de mantega,… Llegeix més»

Llums i ombres

Com a mestres, crear espais on els infants puguin explorar amb la seva imaginació i creativitat, sempre és un plaer. Vam iniciar unes setmanes on volíem introduir la creació artística a partir de les llums i les ombres. Teníem coneixement que el Centre d’Arts Contemporànies de Vic (ACVIC) té una maleta amb un material molt ric amb el que poder fer nous aprenentatges. Així que ens vam posar en contacte amb ells per poder accedir a la maleta de llum i gaudir-ne durant unes setmanes.

Amb la Noemí, vam crear un espai a una de les aules de l’escola on els infants poguessin experimentar en petits grups amb les llanternes, els filtres i diferents materials per crear ombres. Llegeix més»

A PEDALAR!

Per tancar el trimestre, els llobets/es, llops/es i els alumnes de Sant Climenç, hem tret la pols de les bicis i ens hem posat a pedalar! Per a alguns, la bici és una bona aliada dels caps de setmana i les tardes d’estiu, però per a la majoria de nosaltres la bici significa sortir de la zona de confort i entomar nous reptes. En qualsevol dels casos, aquests dies els hem exprimit al màxim per poder millorar la tècnica, perdre la por a les baixades, apretar el cul a les pujades i conèixer més la nostra bici i el nostre cos. També hem caigut, no ens enganyarem, però ens ha servit per corregir errors i aixecar-nos una mica més valents i valentes!

Voleu saber amb més detall què hem fet aquesta setmana? Us ho expliquem!

Abans de començar a pedalar, vam recordar i conèixer les parts de la bici per entendre el seu funcionament: el quadre, la forquilla, els plats i pinyons (estem parlant d’una bici o de la cuina de casa…?) i també el manillar, el canvi de marxes, els frens, etc.

El següent pas era ajustar els cascs correctament, comprovar la pressió de les rodes i que els frens fessin bé la seva feina. Ara sí, pugem sobre la bici… però una cosa tan (aparentment) senzilla, no ho va ser! Per pujar a la bici, no hem de posar directament el cul al selló (selló és la manera correcta en català de referir-se al seient de la bici). Primer ens hem de col·locar al davant d’aquest (per damunt del quadre), posar un peu al pedal que tenim elevat, iniciar la pedalada tot aixecant del cul… i ara sí, col·loquem el cul al selló i posem l’altre peu al pedal. I tot això pensant que hem de tenir dos dits (i no més: dos dits de cada mà!), preparats als frens.  Llegeix més»

EL CAMÍ DEL BOSC

El dimarts 28 de febrer, al matí, la Llopada de l’escola de Llobera va poder gaudir d’una interessant activitat a l’entorn natural de l’escola, de la mà dels estudiants i professors de l’escola Agrària.

Netejar deixalles per tenir l’entorn agradable, preparar la terra… Llegeix més»

ALIMENTANT L’APRENENTATGE

Fa mesos que em fascino observant com la Pili va acompanyant als infants de la Llopada. Cada dimarts ens saludem pel matí amb l’energia que ens caracteritza compartint històries de vida que ens genera una bonica complicitat per començar la jornada.
Una mestra pot aprendre… Llegeix més»

Arriba el carnaval a l’Escola de Llobera. Quin enrenou!

Edició: Carla, Gabriel, Júlia, Ton i Joel

Al matí van venir les famílies a coure botifarres i pa torrat per celebrar dijous gras. Els nens i nenes de l’escola i les mestres vam venir disfressats.

Després d’esmorzar vam fer una passarel·la de disfresses i vam ballar els ballets dels gegants del carnaval de Solsona.

Al migdia van venir els companys de sant Climenç amb bates  da diferents comparses i a la tarda vam celebrar els aniversaris de la Marta, la Noe i la Maria Àngels berenant diferents pastissos!

Quan va acabar l’escola vam anar tots i totes a Solsona per veure l’arribada del Carnestoltes.

Així va ser com vam celebrar dijous gras a l’escola. Vam quedar molt tips i ens ho vam passa molt bé.

Us deixem també el sermó de Carnaval que vam fer per recordar aquest 2022. Esperem que us ho passeu bé!

Jornades Literàries 2023

Els dies 9 i 10 de febrer, tots els infants de la ZER, dels més petits als més grans, vam anar a passar un parell de dies a la casa de colònies La Carral.

En aquest indret ja ens hi trobem com a casa, ja que any rere any acull les Jornades Literàries de la ZER, dos magnífics dies que desprenen olor a literatura, llengua i aprenentatges literaris i a millorar les habilitats comunicatives.

També són dies de trobada, d’estar tots junts. Els alumnes ens agrupen per edats de diferents indrets; els fillols i filloles i padrins i padrines ens retrobem per compartir un bonic conte; les set escoles ens transformem en una de sola; i els i les mestres, siguin de l’escola que siguin, esdevenen mestres de la ZER.

Aprendre a viure i conviure també és un eix important d’aquesta trobada i de totes les trobades de la ZER: cuidar dels companys i de les companyes, gaudir de les relacions i les amistats, descobrir nous indrets de la nostra comarca, ser autònoms amb les nostres coses i sobretot viure, aprendre i gaudir del moment!

Gràcies per aquests dos dies. Uns dies fantàstics amb essència de ZER!

Campanya d’esquí al Port del Comte en tres llengües!

ZER SKI SEASON  (By Ona Pijoan and Aran Corbera)

The children from ZER Solsonès went to Port del Comte from 1st to 3rd of February, on Wednesday, Thursday and Friday.

There were boys and girls who only came for 1 day but most of them came to ski 3 days. The bus left every day at 8:00 o’clock in the morning from Solsona bus station. There were people who had to rent the equipment, and others who already had it. There are different levels of skiing among the children from ZER. Because of this, there were different monitors for the different levels.

Every day there were two shifts of skiing: from ten to twelve and from twelve to two. After lunch we could go skiing with the teachers on the chair lift or on the ski lift.   The three days the weather was  sunny and hot!!!! Llegeix més»

La Comissió d’Espais Familiars ens ofereix un taller sobre gènere

El darrer diumenge dia 28 de gener la comissió d’Espais Familiars de l’Escola va oferir a les famílies un taller de Gènere després de l’èxit de la primera trobada per compartir i créixer sobre aquest tema el curs passat.

Enguany ens va acompanyar la Maria Tobeña, educadora d’una cooperativa amb seu a Barcelona que treballa per a la prevenció de violències de gènere des d’una perspectiva comunitària i feminista.

Un taller sobre Identitats sexuals i de gènere t’obre la possibilitat de començar a bussejar en un mar enorme i complex per prendre una mica més de consciència sobre la nostra diversitat humana. La Maria amb molta professionalitat, ens va acompanyar a descobrir des de les nostres vivències personals un seguit de conceptes que ens van permetre situar-nos a la base d’aquest fons marí. D’aquesta manera el nostre mapa mental es va obrint i ampliant per voler entendre allò que, potser fins ara, no teníem molt clar o ens generava confusió.

Llegeix més»

Escrivim receptes i fem de cuiners

Els llops o llobes de 2n i 3r vam treballar la tipologia de les receptes  a classe de Llengua  Catalana. Vam estar parlat dels diferents plats que ens agraden i dels ingredients que es necessiten per a preparar-los.  Vam mirar com s’escriuen receptes. Després vam fer una llista d’aquests plats i per acabar vam escriure una recepta que vam redactar a l’ordinador.

Com  a cloenda d’aquesta tipologia, vam quedar que un matí ens prepararíem l’esmorzar i entre tots i totes vam fer BIQUINIS!

Ens van quedar deliciosos i com que en van sobrar uns quants, vam poder convidar a fer un tastet als  infants més petitons de l’escola.