Radio Llobera dona la benvinguda a la primavera!

Tots ens hem adonat que arriba la primavera i com diu la dita: la primavera la sang altera!

A nosaltres ens agrada el bon temps, els colors vius dels camps, les olors de les herbes aromàtiques, el vol de les orenetes… Les mil meravelles que ens ofereix la natura en aquesta època ens inspira i ens alegra l’ànima.

És per això que, els més grans de l’escola, hem volgut fer un programa especial de radio amb dites, poemes i endevinalles sobre el més d’abril. El  mes que ens obre la porta a la primavera.

El volem compartir amb tots vosaltres i  volem desitjar una bona entrada a la primavera a tothom!

 

Preguntes i curiositats sobre els primers habitants del Solsonès

Dimecres passat els infants de l’escola de Llobera vam sortir del nostre municipi per anar a visitar espais històrics de la nostra comarca. La visita ens va permetre crear-nos interrogants, formular-nos preguntes i iniciar sabers que ens condueixin a aprendre coses sobre els nostres avantpassats. Conèixer el passat ens ajuda a entendre el present, ens ajuda a construir els nostres propis referents temporals i cronològics per organitzar la noció del temps i ens permet descobrir maneres de viure en el passat del nostre entorn immediat.

La visita ens va dur al Castellvell d’Olius per explorar el poblat ibèric dels antics lacetans que van ocupar les nostres contrades. I després, vam visitar el Museu de Solsona Diocesà i Comarcal per conèixer el Solsonià i la tasca arqueològica que ha permès conèixer aquesta part de la història de la nostra comarca. L’objectiu de tot plegat era despertar la curiositat dels infants sobre la història i, sobretot, obrir la porta a desenes i desenes de preguntes. Llegeix més»

Llegint llegint fem faristol

Redacció: Aran Corbera Sorolla

A l’escola de Llobera fem faristol. El faristol és una activitat de lectura en veu alta on tots podem llegir un record que haguem escrit a la llibreta dels records i ho fem davant de la resta del grup. Aquests textos escrits són moments viscuts per nosaltres sigui a l’escola, amb els amics, amb la família etc.

Primer de tot cal escriure el text.  Per fer-ho s’han d’organitzar les idees i fer primer un esbós en un full. Un cop fet l’esbós, ho passem a la llibreta dels records, hi posem fotos i el revisem.

Després cal preparar la lectura en veu alta amb bona entonació. En el moment del faristol cal llegir-ho de manera ordenada, vocalitzant i amb bona postura. També és molt important saber escoltar. Per escoltar bé cal: escoltar amb les orelles, amb la vista, amb el cervell i amb el cor.

És bonic escoltar a la persona que  llegeix perquè les persones que ho han viscut ho han escrit amb molt amor i ho han fet amb molt  temps i  dedicació. També perquè cada record té una història al darrera.

Llegir els records és una cosa que s’ha fet sempre a la nostra escola.

ÉS MOLT ENTRETINGUT!

 

El planeta LLOPADA

ERA UNA PILOTA VELLA I DESUNFLADA
I ARA ÉS UN PLANETA NOU I AMB ESPERANÇA…
EL PLANETA LLOPADA
HA ESTAT CREAT PER UNES MANS MENUDES PLENES DE VIDA.
EL PLANETA LLOPADA
ACARONA EL BATEC D’UN GRUP DE PERSONES HUMANES.
EL PLANETA LLOPADA
ESCOLTA LES NOSTRES PARAULES, ELS NOSTRES SOMRIURES I LES NOSTRES… Llegeix més»

Vacances de Pasqua

La Boleta i el Guapo han anat creixent al caliu de tota la Llopada durant quasi un mes. Ara, coincidint amb les vacances de Pasqua, necessitàvem trobar una família que es fes càrrec dels pollets durant aquests dies. Així, el darrer dia d’escola, vam fer… Llegeix més»

Viure amb la Hilda, el conte que el Manel ha explicat al cau dels llops.

Aquest dimecres al matí el Manel ha estat l’encarregat d’explicar-nos un conte. Ha escollit un conte que li van explicar quan era petit: Viure amb la Hilda.

Ell, quan era petit, sempre demanava un animal de companyia i va ser amb aquest conte que va entendre que tenir un animal de companyia tenia alguns avantatges però també alguns inconvenients i que molts d’aquests animals estan molt millor vivint al seu habitat natural.

Els contes ens diverteixen i ens fan conèixer moltes aventures i personatges fantàstics i divertits. Però a més a més, molts d’ells, ens ajuden a entendre situacions i a aprendre coses importants a través de les seves històries.

Us deixem amb el conte del Manel.

A continuació us deixem la lectura del Manel.

La Boleta i el Guapo

Fa una setmana que la Llopada ha augmentat en dos la família. Després de 22 dies, aproximadament, van néixer aquest dos pollets gràcies a la incubadora que els proporcionava l’escalfor i la humitat que necessitaven. Més enllà de la tecnologia tenim present tota la força,… Llegeix més»

EL PROJECTE DE L’ESPAI A LLOBERA

Redacció: Julia Rendé Pelfort

Els llops i llobes de l’escola de Llobera estem treballant un projecte sobre l’espai i el sistema solar. Estem investigant quin són els planetes i quina altres elements es mouen al voltant del sol. La Maria Àngels ens acompanya en aquest projecte i ens prepara unes activitats super xules amb les què ens ho passem molt bé i aprenem.

Cada un de nosaltres s’ha fa responsable d’investigar un planeta: L’Aran Mercuri, La Júlia Venus, el Jan la Terra, L’Alai Mart, El Marc Júpiter, el Blas Saturn , el Manel Urà, L’Ona Neptú i la Maria Àngels i el Josep han explicat coses sobre el Sol i la Lluna.

Els llops i les llobes vam construir els diferents planetes que vam situar en un porexpan que la Maria Àngels va preparar. A partir d’aquí hi afegirem coses que creiem que hi falten i tots nosaltres tornem a investigar un element que després explicarem a la resta de la classe: satèl·lits, asteroides, forats negres, planetes nans,… Llegeix més»

La llopada de l’escola de Llobera hem fet cim!

Després de tant de temps de fred i boira al nostre municipi ens venia de gust fer una sortida a l’entorn de Llobera. Avui el cel és clar i el sol ens acompanya. Sembla que hagin escoltat la nostra necessitat i ens ha ofert un dia idíl·lic per sortir a caminar.

El motiu que ens ha empentat a sortir de l’entorn proper de l’escola ha estat pujar un cim. Un cim com els que puja l’Araceli Segarra, dona i alpinista que estem coneixent actualment a l’escola. 

Llobera no és famosa per les seves rutes d’alta muntanya, està clar. Però tenim la gran sort de tenir boscos plens d’alzines, roures i pins que tenen algun punt elevat. I el punt escollit és el Pedró, un cim que fa 874 metres respecte el nivell del mar. Segurament, per l’Araceli, hagués estat un obrir i tancar d’ulls però a nosaltres ens ha suposat esforç i superació. Valors que de ben segur compartim amb ella.

Des de l’escola, els més grans, i des de la Torre de Peracamps, els més menuts hem realitzat una bona caminada. Amb la joia de fer un cim i de gaudir del camí fet. Un camí que ens ha regalat aire fresc i calor del sol. Ens ha obsequiat amb plantes aromàtiques i el vol de les primeres orenetes que retornen del sud. Hem descobert petjades d’animals i altres rastres que ens permeten conèixer i descobrir el nostre entorn natural.

A mig camí la Torre de Peracamps. Aquí ens aturem per compartir la història de les nostres contrades. La de fa anys, la de les masies i la seva gent, quan aquest indret era el centre neuràlgic de Llobera. I la de fa més anys la de les guerres i del que la gent havia de fer per defensar-se dels enemics i de la por. Els més menuts, han tret la seva faceta més artística i han dedicat un temps a fer un retrat d’aquest indret.

Avui al matí hem fet cim. I hem compartit rialles, xerrades i cançons amb els nostres companys mentre feiem camí. Mentre coneixem el nostre petit municipi de Llobera.

TEMPS PER DESCOBRIR


El dia comença amb un somriure i una nova rutina uns mesos ençà ; prendre’ns la temperatura.
Però que és la temperatura, ens vam preguntar?
Per poder-ho contestar que millor que la construcció de la nostra estació meteorològica per conèixer-ho de ben aprop.
El termòmetre va ser… Llegeix més»

La incubadora

L’emoció d’arribar al matí i mirar dins la caixa per comprovar si dels ous han nascut pollets ens connecta amb la Vida. Seguir fent hipòtesis sobre quines han de ser les condicions òptimes per aconseguir veure pollets ens fa provar 3 accions: posar molta palla… Llegeix més»

La Júlia ens explica Els reis del barri

El moment on s’explica contes al cau dels llops l’atenció dels infants creix desmesuradament. Escoltar implica estar atent al missatge que està emeten l’emissor. L’objectiu és entendre el missatge verbal, el no verbal i recollir tots aquells elements que l’acompanyen: intencionalitat, imatges, gesticulacions, etc. implica una saber estar i un respecte cap a l’emissor i la resta d’oients.

El dimecres vam escoltar el conte que ens va explicar la Júlia Rendé. Va escollir el conte Els reis del Barri, un conte que li explicaven els seus pares quan era petita. La història va d’una nena i un avi que passegen pel seu barri saludant la seva gent i se senten importants per la proximitat amb aquesta comunitat.

Esperem que l’escolteu amb atenció!

L’Aran ens explica Marlenka

Resultat d'imatges per a "Madlenca"La llengua és el mitjà de comunicació per excel·lència de l’ésser humà. No es
coneix cap civilització que no hagi desenvolupat un sistema de comunicació
oral. I no tan sols ens ajuda a expressar i entendre, sinó que ens permet endreçar el nostre pensament i crear aprenentatges. Per això, l’aprenentatge de la llengua és un dels pilars fonamentals de la nostra escola des de ben petits.

Una part important de l’aprenentatge de la llengua és l’expressió oral. Aquesta part de la llengua implica tenir un domini del lèxic i, al mateix temps, el
coneixement d’unes estructures morfosintàctiques i textuals. Cal tenir present les paraules, el seu significat i les seves característiques morfosintàxiques pròpies de cada llengua i cultura. Això ens permet crear un relat que va més enllà del pur significat de les paraules.

Al taller d’expressió oral pretenem que l’infant s’impliqui en l’elaboració del seu missatge, tenint present la preparació prèvia ( planificació) i el moment de l’emissió atenent a aspectes el control, la prosòdia, el lèxic, la morfosintàxis i altres aspectes de comunicació no verbal.

Avui l’Aran ens ha explicat el conte Madlenka. Ha escollit aquest conte perquè “és un conte que li agrada molt des de petita i el troba xulo i original”. Ha tingut en compte els seus oients perquè aquest conte “va de caure les dents i a tots els nens que l’han escoltat els està caient les dents”.

Esperem que us agradi.

 

 

Ous i nius

Avui la Laura ens ha obert una altra finestra al món amb dos nius i uns quants ous de gallina i guatlla. Una rica, apassionada i sensible conversa plena de seguretats, incerteses, hipòtesis, somnis i experiències personals els ha portat a posar els ous i… Llegeix més»

Cargolem i construïm, ens acompanyeu?

Després d’un primer trimestre ple d’energies,  a l’Escola de Llobera engeguem motors per viatjar al món de les màquines i de les eines! 
Politges, palanques, engranatges, màquines romanes, rampes, rodes, eines de mesura i una llarga llista ens acompanyaran aquest trimestre!
Prepareu-vos famílies ja sabeu que… Llegeix més»

Contes al cau dels llops

Els dimecres al matí, al taller Ens comuniquem iniciem unes jornades de lectura en veu alta de contes. Cada infant ens explicarà el seu conte preferit, aquell que recorda amb amor, aquell que li sembla més original, …

Avui L’Ona Pijoan, ens ha explicat el conte Et menjadé, la història d’un llop que no era prou ferotge per ser llop i que tenia un petit pèl a la llengua. L’Ona ha escollit aquest conte “perquè és un llibre que ens va regalar la iaia Teresa per Sant Jordi al Jan i a mi. La mare ens l’ha explicat moltes vegades abans d’anar a dormir. És un llibre divertit, no és molt llarg i he pensat que als més petits els agradaria molt”.

Espero que us agradi:

L’Escola de Llobera estrena blog

Aprofitant l’entrada d’aquest nou any, l’escola de Llobera posa en funcionament aquest nou blog. Amb aquest espai virtual pretenem obrir-vos les portes de l’escola i compartir amb tots vosaltres allò que fem i que vivim.

Així, el primer que compartim amb tots vosaltres és un petit resum visual del que hem viscut aquest trimestre.

Que tingueu tots un molt bon any 2021!