Escrivim receptes i fem de cuiners

Els llops o llobes de 2n i 3r vam treballar la tipologia de les receptes  a classe de Llengua  Catalana. Vam estar parlat dels diferents plats que ens agraden i dels ingredients que es necessiten per a preparar-los.  Vam mirar com s’escriuen receptes. Després vam fer una llista d’aquests plats i per acabar vam escriure una recepta que vam redactar a l’ordinador.

Com  a cloenda d’aquesta tipologia, vam quedar que un matí ens prepararíem l’esmorzar i entre tots i totes vam fer BIQUINIS!

Ens van quedar deliciosos i com que en van sobrar uns quants, vam poder convidar a fer un tastet als  infants més petitons de l’escola.

Concert de Nadal: El Floc de neu

El passat diumenge dia 18 de desembre  els infants de l’escola ens van oferir un bonic concert de Nadal davant el mural artístic del bosquet de l’escola. Sota el títol, el floc de Neu, els infants van musicar el conte de Benji Daves amb cançons hivernals. En acabar , vam oferir al públic assistent un missatge per conscienciar que els darrers nadals no s’estan celebrant en paratges i contextos molt hivernals i per això vam cantar la cançó Un Nadal sense neu, per conscienciar de que el canvi climàtic és cosa de tots i totes. Al concert ens hi van acompanyar les famílies i un bon grapat de lloberencs i lloberenques que ens van oferir el seu escalf i van compartir amb nosaltres la darrera cançó de la qual us en deixem la tornada:

 

“No volem un Nadal sense neu

volem un pessebre i que vinguin els reis

lluitem per un món que és teu i és meu

tu pots decidir el teu paper”

 

En acabar vam poder gaudir d’una xocolata calenta i coca gràcies a l’AFA de la nostra petita escola.

Llegeix més»

JUGAR A CONSTRUIR : UNA ACTIVITAT D’ENGINY

Jugar a construccions és una activitat científica, creativa i artística. Genera plaer i diversió, però també acompanya en l’estructura de funcions cerebrals superiors com el llenguatge, l’atenció, la memòria, la percepció, l’experimentació, la creativitat, etc. Construir, a més a més, fa créixer l’autoconfiança i autonomia i és una manera d’explorar i conèixer el món alimentant la seguretat.

Esdevé un procés creatiu que ajuda a desenvolupar les habilitats creatives més importants com la motricitat fina, la coordinació mà-ull, la concentració, el pensament abstracte o la lateralitat.

A més a més un joc de construcció és com un refugi. En aquell moment, el món desapareix i només existeix l’objectiu: fer una torre, construir el vaixell o fer que els engranatges girin. Les mans es coordinen per mantenir l’equilibri de les peces mentre, amb la llengua fora, s’intenten controlar els impulsos que podrien desmuntar el treball tant costós i ja avançat. Llegeix més»

HALLOWEEN

Edició: Júlia, Jan i Lleïr

A l’escola de Llobera no som molt de celebrar Halloween, som més de celebrar la  Castanyada, però aquest any hem fet un petit detall de Halloween i alguns nens i nenes de Llobera, a casa seva han celebrat el Halloween.

Aquest petit detall ha estat una carbassa feta per els alumnes de 2n i 3r i la mestra Carme Corral. 

La Carme la va portar perquè estan estudiant una poesia a “castellano” que es diu LA CALABAZA, i la carbassa li van posar de nom “LA CALABAZA DEL TERROR”, llavors van aprofitar per fer una carbassa de Halloween.

La vam fer amb un ganivet i un cúter, a dins hi van posar una espelma perquè la gent s’espantés més fàcilment.

Llegeix més»

SEGONA JORNADA DE CROSS ESCOLAR

Edició: Lluc, Noa, Ton, Júlia N. i Aran.

EL CAP DE SETMANA DEL 23 D’OCTUBRE, ES VA CELEBRAR EL EL SEGON CROSS DEL CURS AL MIRACLE EN EL QUAL HI VAN PARTICIPAR MOLTS ALUMNES DE LA ZER.

AQUEST CROSS ERA MÉS LLARG QUE EL PRIMER I MOLTA GENT VA ARRIBAR CANSADA A LA META

ELS PARTICIPANTS DE L’ESCOLA DE LLOBERA VAN SER:EL PEP, L’IVO, LA MINA, EL CESC, L’ALOMA, LA JÚLIA N., EL TON, EL LLUC, LA NOA, EL LLEÏR, L’ ONA I L’ARAN.  

A LLOBERA VAM TENIR PREMIATS A DIFERENTS CATEGORIES:

  • EL PEP I L’IVÓ VAN QUEDAR 1ER I 3ER DELS BABYS
  • EL TON VA QUEDAR TERCER A LA CATEGORIA DE PRE BENJAMINS MASCULÍ
  • I LA NOA PRIMERA A LA CATEGORIA DE PREVENJAMINS FEMENÍ
  • L’ARAN VA QUEDAR SEGONA DE LA CATEGORIA ALEVÍ FEMENÍ.

Llegeix més»

A LLOBERA COMENCEM EL CURS 2022-2023 I COMENCEM INFO ZER

Edició: Júlia, Blas i Carla

A L’ESCOLA DE LLOBERA HEM ARRENCAT EL CURS 2022-2023. ENDAVANT!

AQUEST CURS TENIM NOUS MESTRES, NOUS COMPANYS I NOUS PROJECTES PER VIURE I APRENDRE.

ELS NOUS MESTRES QUE HAN ENTRAT AQUEST CURS SÓN: 

  • LA TATE D’EDUCACIÓ FÍSICA,
  • LA SÍLVIA D’ANGLÈS,
  • LA PILI MESTRA A LLOBETS I LLOBETES,
  • LA NOE MESTRA A LLOBATONTS I LLOBATONES,
  • I EL SERGI I LA MARTA COM A MONITORS DE MENJADOR.

ELS NENS I NENES D’I3 QUE HAN ENTRAT AQUEST CURS SÓN: LA GINESTA, EL GENÍS, EL POL, EL TIAN I EL QUIM. Llegeix més»

L’aigua, un bé escàs

 

Les millors situacions d’aprenentatge comencen sempre amb unes bones preguntes. I un dels nostres projectes es va iniciar un dimecres a les estones de “compartim notícies”. 

El titular de la notícia era: Els meteoròlegs estan preocupats perquè cada any plou menysI d’aquí en van sorgir un munt de neguits i comentaris que van posar en funcionament la nostra curiositat i les nostres ganes de saber.

  • Com es pot saber quan plou cada any?– pregunta el Lluc.
  • I què passa si plou poc?– es qüestiona el Gabriel.
  • Els sembrats se n’estan sentint d’aquesta sequera– diu la Noa.
  • Per què l’aigua és tant important?- demana la Carla.
  • Si al nostre planeta n’hi ha molta– diu el Joel- es diu el planeta blau.
  • L’aigua és important per les plantes i els animals– comenta el Ton.

I comencem a posar la màquina en marxa. Primer de tot vam voler saber coses sobra l’aigua. algunes recerques a l’ordinador ens van ajudar a descobrir on la trobem, els tipus d’aigua que hi ha i per a què és important. Van ser uns dies de recerca i investigació escoltant diferents vídeos que vam trobar per internet. I així arribem al cap del carrer: l’aigua és imprescindible per a la vida!  

Vam voler posar la nostra teoria en marxa. Alguns pensaven que per fer néixer una planta n’hi havia prou amb terra i altres creien que feia falta sol i aigua. Vam plantar vàries llavors a la terra: una terra amb aigua i una altra sense. I per provar, vam posar unes llavors només amb aigua per a veure que passa. L’experiència ens va corroborar que on hi havia aigua, s’iniciava la nova vida d’una planta.

Llegeix més»

La llopada de l’Escola de Llobera presenta: Mar i Cel

Enguany, després de dos cursos de parada per la pandèmia, hem pogut dur a terme un dels projectes significatius de la nostra escola: el teatre. 

Realitzar una obra de teatre amb tot l’alumnat és un projecte d’aquells de cap a peus. Aprendre’s un paper, memoritzar-lo, sentir-se ser el personatge, creure-se’l i posar-se a la seva pell ens ajuda a treballar aspectes molt interessants de la comunicació oral: el to, la mirada la prosòdia, la gesticulació, la comunicació corporal, el volum,… Una situació d’aprenentatge molt significativa per posar a la pràctica els sabers i habilitats en un context real.

A més a més, el món dramàtic ens ajuda també a entendre el món que ens envolta. Ens ajuda a conèixer la història o diferents conflictes de caire universal que ens remouen l’ètica i la moral de les persones. Enguany, ens hem atrevit amb l’obra Mar i Cel i a través d’ella hem conegut els quadres històrics de la conquista islàmica i l’expulsió dels moriscos. No només des d’una vessant objectiva, sinó a través dels sentiments i emocions dels seus personatges.

Aquest lligam estret entre els personatges i el del món real ens permet també fer un treball emocional. Mitjançant la pràctica teatral cal aflorar emocions a través de l’expressió i cal vestir-nos amb les emocions dels nostres personatges. I aquesta situació ens permet prendre una mica de perspectiva per entendre les emocions que cadascú de nosaltres sentim i vivim en el món real. Llegeix més»

25 d’abril, Sant Jordi a l’escola!

Dilluns dia 25 d’abril hem celebrat Sant Jordi a l’escola. No és pas que ens haguem despistat, sinó que enguany la diada queia en dissabte i no hem volgut pas deixar de celebrar aquesta bonica tradició amb les companyes i els companys.

Així doncs, hem engalanat la plaça de l’escola amb una paradeta que acollia llibres i roses damunt d’una senyera, tal com marca la tradició. Llibres que ens han agradat, llibres que ens han regalat, llibres amb nostàlgia, llibres plens d’emocions, … I al costat roses fetes a mà, cavallers de Sant Jordi en forma de titella, dracs de roba i punts de llibre molt elaborats.

Després d’una estona d’aula, a l’hora del pati la llopada sencera s’ha reunit a la catifa per compartir esmorzars verds i vermells: maduixes i kiwi, raïms i gerds, magdalenes artístiques i truites de colors ben estranys entre altres esmorzars originals i divertits.

I el matí ha acabat amb una bona lectura compartida entre padrins i fillols. hem llegit contes i hem explicat històries. Però sobretot, hem compartit una bona estona amb els companys i companyes.

Bona diada de Sant Jordi!

Anem a dinar?

Durant 4 dies a la setmana, 25 infants fixes i un esporàdic fan ús del servei de menjador de l’escola. Aquest servei acull un temps de dinar, un temps d’esbarjo i unes persones que acompanyen als infants durant tota l’estona.

Us volem explicar com transcorre… Llegeix més»

Peluixos solidaris

A l’escola de Llobera hem fet una recollida de peluixos per als nens i nenes d’Ucraïna que s’han refugiat al nostre país. Un peluix, és una joguina tova en forma d’animal, que proporciona una sensació de protecció als infants i els possibilita obrir la seva imaginació a través del joc.

Marxar d’un país a corre cuita fugint d’una guerra no ha de ser gens fàcil. Arribar a un país on es parla un altre idioma, en una casa que no es la teva, tampoc. I els infants de Llobera hem pensat que aquests peluixos els poden proporcionar una mica d’alegria, un motiu per somriure, una opció per abraçar i per jugar dins d’aquest desconcert.

Avui, dia 13 de març, aquests peluixos han arribat a Guissona, on hi ha un centre de coordinació humanitària, per abastar a les famílies nouvingudes d’aquells elements que poden facilitar la seva arribada: se’ls proporciona roba, elements d’higiene, mantes, aliments i altres elements de primera necessitat.

Esperem que aquests peluixos que hem recollit a la nostra escola, els ajudin a sentir-se una mica millor.

Fotografia: Els mes menuts fent recompte de la recollida.

Dolça mona de pasqua

Dijous a la tarda vam fer el taller de creació de mones a l’escola. Pa de pessic, melmelada de maduixa i una bona dosi de xocolata van ser els ingredients elegits per fer la mona de pasqua a l’escola. Al damunt ous de xocolata i plomes de colors com mana la tradició.

Aquest pastís, és una tradició que simbolitza que la Quaresma i les seves abstinències s’han acabat i es sol menjar el diumenge i el dilluns de Pasqua. Però a l’escola hem creat la nostra pròpia tradició.

Fem la mona el penúltim dia abans d’iniciar les vacances de pasqua. Totes les mans hi participen. Mentre uns unten la melmelada, els altres la decoren; mentre uns punxen les plomes, els altres planten els ous. Entre tots ho fem tot. I el divendres, el darrer dia d’escola, seiem tots junts per compartir aquest esmorzar tant dolç.

Comencen uns dies de descans abans d’iniciar la darrera part del curs. I amb un dolç gust de boca us desitgem a tots i totes feliç descans i bona pasqua!

 

L’actualitat d’Ucraïna ens commou!

Els dimecres, a l’aula de Llobets i Llobetes, és dia de compartir notícies d’actualitat. A casa els grans parlen de coses: el volcà Cumbrevieja, l’incendi de la Plaça del Camp, el canvi de la gestió de les deixalles a Llobera, les troballes de noves restes de dinosaures i darrerament d’una guerra que ha començat a un país anomenat Ucraïna. Nosaltres els escoltem conversar sobre aquests temes o ens informem de les mateixes notícies a l’InfoK.

Aquests dies moltes persones han fugit d’Ucraïna des que va començar una guerra. Són milers i milers d’ucraïnesos, principalment dones i nens, que han marxat del seu país fugint d’una guerra i que ara intenten començar de nou la seva vida a un altre país. La situació és tan trista que molta gent de Catalunya ha decidit ajudar aquestes persones.

Aquesta notícia ens està ocupant molts dimecres de debat i de preguntes interessants, que ens ajuden a conèixer, entendre i saber més coses del món que ens envolta. La guerra no es fàcil d’entendre.

A la catifa, els infants, es fan preguntes a les quals intentem buscar resposta:

  • Per què hi ha una guerra? Quan durarà?
  • Per què aquestes persones no es queden al seu país i fan fora als dolents?
  • A on van les persones que poden marxar?
  • Per què hi ha ucraïnesos que volen venir a Catalunya?
  • La guerra pot arribar a Llobera?
  • De quina manera podem dir que parin?
  • Com els podem ajudar?

Llegeix més»