EL CAMÍ DEL BOSC

El dimarts 28 de febrer, al matí, la Llopada de l’escola de Llobera va poder gaudir d’una interessant activitat a l’entorn natural de l’escola, de la mà dels estudiants i professors de l’escola Agrària.

Netejar deixalles per tenir l’entorn agradable, preparar la terra per acollir els nous arbres i arbustos, plantar les diferents espècies amb tot l’amor i oferir-los l’adob i l’aigua que necessiten, han estat algunes de les accions que, amb un bon treball d’equip, vam realitzat.

Al mig de la clariana del passeig, vam descobrir les construccions de fusta que havien instal·lat uns dies abans els estudiant i professors de l’Escola Agrària: bancs, tascons i jardineres. En aquestes darreres hi hem plantat la secció de les plantes aromàtiques i medicinals: sajolida, romaní, timó i espígol. Mmmmm quina bona olor!

El lloc dels bancs i els tascons ha quedat en forma de cercle i s’assembla a la nostra rotllana de la catifa de la classe. Segur que serà un bon lloc per poder seure tranquil·lament i conversar a l’exterior, envoltats de la natura i dels animalons que poc a poc vagin arribant a viure en aquest paratge tan preciós!

Ara, tenim un compromís i una responsabilitat, seguir cuidant i fer seguiment d’allò que va succeint en aquest espai al llarg de les diferents estacions de l’any. Estem segures que esdevindrà una font d’aprenentatge que anirà nodrint aquesta necessària connexió entre la humanitat i la naturalesa.

«Quan som conscients del valor intrínsec de tota vida, gran o petita, aleshores tindrem l’ecologia profunda. Un bri d’herba, un cuc, un insecte, fins un mosquit tenen dret a la vida; i el mateix passa amb els arbres, els rius, els ocells i els peixos, independentment de la utilitat que tinguin per les persones»

SATISH KUMAR

Moltes gràcies per voler cuidar els entorns del poble i per convidar-nos a participar-ne i a ser-ne protagonistes. Ho hem passat genial i gaudirem d’aquest camí del bosc en molts moments!

Gràcies a l’Ajuntament de Llobera, a l’Oscar, al Dani, a l’Aina, a l’Isac, a l’Ovidi, al Jan, al Marc, al Pol, al Genís, al Robin, al Martí i al Guillem.

Clicant a la següent fotografia podreu veure tot l’àlbum.