Llums i ombres

Com a mestres, crear espais on els infants puguin explorar amb la seva imaginació i creativitat, sempre és un plaer. Vam iniciar unes setmanes on volíem introduir la creació artística a partir de les llums i les ombres. Teníem coneixement que el Centre d’Arts Contemporànies de Vic (ACVIC) té una maleta amb un material molt ric amb el que poder fer nous aprenentatges. Així que ens vam posar en contacte amb ells per poder accedir a la maleta de llum i gaudir-ne durant unes setmanes.

Amb la Noemí, vam crear un espai a una de les aules de l’escola on els infants poguessin experimentar en petits grups amb les llanternes, els filtres i diferents materials per crear ombres.

Aquests moments ens agrada acompanyar-los de música, així quan els infants van entrar a l’aula, no van veure l’aula de cada dia sinó un espai diferent on poder deixar fer al seu instint, curiositat i imaginació.

La primera sessió va ser una introducció del material i van poder experimentar i imaginar-se nous mons: Projector de llum, les llanternes amb filtres i la taula de llum amb el mirall.

La segona sessió, els/les alumnes ja sabien què es podien a arribar a trobar, però aquest cop tenien la finalitat i objectiu de crear o interpretar una història amb els personatges que se’ls va facilitar. Aquesta segona sessió va anar més enfocada a l’obra de teatre que els infants duran a terme al centre, així que els vam facilitar els titelles del Rei Lleó i els més menuts van poder viure un altre tipus de representació, les ombres xineses.