TANCANT UN CICLE: COLLINT, CUINANT I ASSABORINT

Fa dos mesos que vam decidir engegar l’aventura de l’hort en l’espai que molt amablement en cedeix el Joan. Sent conscients del problema de la sequera vam decidir plantar 4 coses i regar sempre amb l’aigua del pou. És cert que va arribar un moment que quasi ho donem per perdut fins que la Vida ens va tornar a sorprendre i com un regal caigut del cel ens va enviar aigua i més aigua. Els infants conscients de la importància d’aquesta, cada cop que plovia era una festa perquè sabien que això era el que faria créixer les faves, els pèsols, les cebes i els porros.

Ens hem pogut emocionar quan hem observat com les baines dels pèsols i les faves augmentaven de mida notant amb els dits les petites boletes que creixien dins seu.

Hem esperat fins al penúltim dia de l’escola per fer els pas final: collir tot i cuinar el que puguem. Vam començar el matí de dimecres anant a l’hortet amb uns cistells molt bonics i amb el millor estri del món, les nostres mans. Un cop davant de l’espai verd, vam anar esbrinant com cada aliment es collia de forma diferent; amb l’ajuda de la Tate, tot va ser més fàcil. Preguntes, comentaris, dubtes, alegria i energia de vibració elevada amb aquest moment tan gratificant. Amb gran satisfacció ens fem una foto amb els cistells plens. A continuació baixem a l’espai de menjador on teníem una taula preparada on vam anar agrupant la collita segons l’aliment, els vam contar, els vam netejar i vam decidir què faríem amb cada cosa. Cuinaríem les faves i les cebes. Assessorats per alguns pares i mares vam decidir que els pèsols ens els menjaríem crus, com un aperitiu o gormanderia saludable. Els petits porros viatjarien a casa embolicats amb un paper de diari. Ens vam distribuir la feina: pelar la ceba, tallar-la , treure les faves de la baina,… Preparem la paella, posem l’oli, la ceba i les faves i xup, xup,…. comença l’oloreta.

Una mica de pa torrat amb oli era la base perfecta pel nostre pla cuinat. Bon profit! Un esmorzar comunitari que ha estat fruit d’un procés de coordinacions en el conviure compartint « haceres» i « sentires» com a base de l’aprenentatge.

Gràcies a totes les persones que directa o indirectament han col·laborat a fer créixer aquesta petita aventura.

Podeu veure l’àlbum de fotos seguint aquest enllaç o clicant a sobre de la següent foto:

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *