Informàtica 6è – Croma

A 6è hem treballat la tècnica del croma. A partir de la gravació d’un espectacle davant un fons verd, els alumnes han après a modificar-lo i a sincronitzar la música amb un programa d’edició de vídeo.
Cliqueu el títol de la notícia per veure’n els resultats

X(p)rimenta 2017

Els alumnes del SEP Avançat científic-matemàtic han participat al concurs x(p)rimenta.

La pregunta que es van fer va ser: “Quina de les següents pilotes tocarà primer el terra?”.

Aquesta pregunta senzilla té com a resposta un dels errors de concepte que es manté al llarg dels anys: pensar que quan comparem la caiguda de diferents cossos (en massa i forma) caurà primer el més pesat.

En aquest cas hem fet una anàlisi de la caiguda a càmera lenta, utilitzant un editor de vídeo. Els alumnes han pogut descobrir que la velocitat de caiguda no és constant i que, per tant, hi ha una acceleració.

4t – Projecte “Els Animals”

Durant aquest tercer trimestre, els alumnes de 4t de primària hem treballat els cinc grups d’animals vertebrats a l’àrea de medi. Hem buscat informació, hem vist vídeos, hem contrastat idees i hem fet una sortida relacionada amb el tema al Cim d’Àligues. Per finalitzar-lo, hem elaborat un mural per grups i l’hem presentat davant dels nostres companys.

Aquí podeu veure el procés.

WhatsApp Image 2017-06-02 at 10.01.20 (1)

Excursió al Camp Nou i al Parlament

Els alumnes de 5è hem anat a Barcelona a visitar el Camp del Barça. Allà hem pogut veure el museu, els vestidors, la banqueta, les graderies, la sala de premsa… Després ens hem dirigit cap al Parlament de Catalunya, òrgan legislatiu de la Generalitat, on un guia ens ha ensenyat l’edifici i ens ha explicat com es voten les lleis i els pressupostos. Ens hem sentit polítics per un dia!

Fons marí

Els alumnes de 6è han participat a la 17a Neteja del Fons Marí. És una activitat organitzada per la regidoria de Medi Ambient amb l’objectiu de responsabilitzar-los a tenir cura del medi natural que els envolta.

Primer hem fet una passejada amb barca pel nostre litoral per observar la seva riquesa natural. Després hem anat a Sa Conca on uns monitors ens han explicat els perills de les deixalles que acaben al mar. A continuació hem netejat l’entorn de la platja i hem recollit mostres de fauna marina.

Ens han obsequiat amb un bon esmorzar i una samarreta. Moltes gràcies

Fundació Mona

Com a cloenda de l’activitat d’educació ambiental que la policia municipal duu a terme a l’escola, els alumnes de 5è han fet una interessant visita a la fundació Mona (Riudellots de la Selva).

La Fundació Mona és un centre de rehabilitació on es recuperen del maltractament ximpanzés i macacos que han estat artistes de circ, de televisió, models de publicitat o fins i tot mascotes. MONA els ofereix una segona oportunitat, una vida més digna i lliure de patiment.

Ha estat una sortida subvencionada per l’Ajuntament. Hem portat els mòbils vells que s’han recollit a l’escola i a més, els alumnes de 5è han fet una donació econòmica a la fundació.

Moltes gràcies a la Policia Local de Platja d’Aro per organitzar aquesta sortida.

 

Reciclem, Reduïm i Reutilitzem!

Els alumnes que formem el Comitè Ambiental de l’escola, com bé sabeu, estem convençuts de la importància de la gestió de residus; és per això, que volíem buscar la manera de fer arribar, a tothom, la nostra preocupació i se’ns va acudir fer un vídeo, curtet i simpàtic, recordant aspectes importants per contribuir a cuidar el nostre entorn. Tant els diàlegs, com el material, com el guió ha estat cosa nostra. Les mestres, únicament, ens han acompanyat durant tot el procés. Si el voleu veure heu de clicar a la part dreta d’aquesta web, on diu “ESCOLA VERDA”. Esperem que us agradi i, sobretot, que poseu en pràctica el que us expliquem en ell.

I ja sabeu: A PRACTICAR LES TRES R ! 

 

 

Cicle Mitjà. Sortida al Cim d’Àligues.

Els alumnes de Cicle Mitjà han anat fins a Sant Feliu de Codines per visitar el Cim d’Àligues (cimdaligues.com). Al centre han pogut conèixer les principals característiques de les diferents espècies en captivitat i també les han pogut veure volant.

La jornada ens ha deixat imatges molt espectaculars ja que durant el vol lliure les aus han volat molt a prop de tots els nens i nenes.

bona

 

Matemàtica manipulativa a 3r: Mesurem l’escola

Els alumnes de tercer han treballat les unitats de longitud mesurant objectes de la classe i espais de l’escola. Així han pogut saber la mida del passadís, de l’escala, d’un plafó, de la porta… i d’aquesta manera han aplicat els coneixements treballats durant l’últim mes.

Aquí podeu veure com ho han fet.

ppoui

P5 – La Casa Lila ens ve a veure

Avui,  dijous 25 de maig ens han vingut a veure les monitores de la Casa Lila. Hem fet moltes activitats relacionades amb contes: L’illa dels Pirates, els tres porquets, La rateta que escombrava l’escaleta, La Ventafocs, L’Aladí i la catifa voladora, el Peix Irisat. Ens ho hem passat molt bé en cada un dels jocs proposats.

Voleu veure les fotos? 

 

Taller Xics Gastronòmic a 3r

Els alumnes de 3r han fet un taller sobre l’alimentació i els esmorzars saludables dins de la 2a quinzena gastronòmica infantil Xics Gastronòmic que s’ha realitzat al municipi.

Al taller han escoltat consells sobre com menjar millor i han pogut veure com un cuiner preparava un esmorzar saludable. Després ho han portat a la pràctica cuinant un esmorzar a classe.

Aquí podeu veure els nostres petits cuiners en acció.

DSCN2503

4t – Donem la benvinguda en el nostre idioma nadiu

A 4t de primària cada dia un alumne és l’encarregat de donar la benvinguda a la resta fent la data i escrivint una frase motivadora en el seu idioma nadiu. D’aquesta manera treballem el plurilingüe i la interculturalitat a la classe i ells se senten satisfets d’ensenyar una mica del seu idioma a la resta. Conèixer maneres de fer i vocabulari d’altres cultures ens enriqueix i ens desperta la curiositat de saber-ne cada cop més.

Aquí podeu veure les fotografies. 

WhatsApp Image 2017-05-22 at 12.09.54

Trobada Comitès Ambientals

El passat dimarts, els alumnes que formem  els Comitès Ambientals de les escoles del Baix Empordà,  vàrem  participar, com ja és habitual, en l’acció conjunta que portem a terme cada any. Aquest any l’acció s’ha centrat en valorar l’estat de diferents trams de la Riera de Molins (Calonge) pel que fa a la:

  • Qualitat de l’aigua (color, olor, transparència, presència/absència bioindicadors.
  • Qualitat de les ribes (continuïtat i connectivitat bosc de ribera, susbtrat…
  • Presència de fauna i flora autòctona.
  • Presència de fauna i flora al·lòctona- invasora.

La sortida ha estat molt profitosa i, entre altres aspectes, hem après a analitzar la qualitat de l’aigua i a identificar la presència de flora i fauna invasora.

IMG_5026