Sortida al monestir de Solius

Aquesta setmana els alumnes de Cicle Superior hem visitat el monestir cistercenc de Solius. Hem pogut veure la col·lecció de 44 diorames d’escenes del pessebre i gràcies al monjo Jordan hem après com és la vida dins un monestir. Ha estat molt interessant i ens ha respost tots els nostres dubtes.

També hem passejat pel bosc fins al castell de Solius i hem entrat a la cova del moro.

 

CANTADA DE NADALES

Avui els nens i nenes de P5 havíem d’anar a cantar nadales a la Llar d’Infants de Platja d’Aro, però a causa del temps, no hi hem pogut anar.

Com que teníem les cançons molt ben preparades hem fet igualment la cantada a l’escola, pels nostres companys de P3 i P4. Ja ho diuen: al mal temps, bona cara!

Ens ha sortit súper bé!

CM. Activitat amb la casa lila: cohesió de grup.

La setmana passada ens va visitar la Casa Lila a Cicle Mitjà. L’activitat va consistir en superar diferents reptes treballant en grup. Junts vam poder cooperar, col·laborar i resoldre les proves.

L’activitat va anar molt bé perquè vam poder reflexionar sobre com és d’important saber treballar en equip, respectar-se i fer tot el possible per aconseguir objectius comuns.

Aquí podeu veure les fotografies.

6è VIRTUAL

Els alumnes de 6è ens hem tornat virtuals!!! Amb classroom hem presentat el treball literari de “La invención de Hugo Cabret” fent una comparativa literària/cinematogràfica donant la nostra opinió amb un text argumentatiu.

Com a mestra NOOB he après a fer servir aquesta eina, a vegades amb ajuda dels alumnes. M’he mogut per classroom i m’ha agradat, fins al punt que m’han començat a interessar les bitcoin.

 

Gran Recapte d’aliments

El passat 27 de Novembre va començar la recollida de menjar no caduc per part de l’alumnat de l’escola. La iniciativa ha sortit de les noies i nois de 6è que fan Religió. El grup (uns 16) ha revisat les necessitats de l’entorn proper i ha decidit col·laborar amb el Gran Recapte. Per dur-ho a terme ha sel·leccionat un logo i ha presentat el projecte a tots els cicles i aules de l’escola.

Les donacions es podran fer a l’entrada de l’escola (al costat de consergeria) fins el proper dilluns 4 de Desembre. A partir de llavors els nois i noies es posaran en contacte amb l’entitat El Banc dels Aliments per lliurar-los tot el material recollit.

Com veieu… les donacions van a bon ritme però estem segurs que encara podem fer-hi més!

Els nois i noies de Religió de 6è han promogut l’acció solidària en col·laboració amb el Gran Recapte d’enguany.

Disseny 3D a 6è

Els alumnes de 6è han començat a fer els primers passos en disseny 3D amb el programa Sketchup.
A partir d’un cub creen una cadira, després una taula, hi afegeixen els coberts i el menjar. A continuació, pugen les parets, fan el menjador i alguns tota… Llegeix més»

FUNDACIÓ GLORR

Estimades famílies i equip docent,

L’equip de GLORR Fundació, us agraeix la col·laboració rebuda a aquesta campanya de tardor 2017, en la recollida de roba usada, calçat, mantes, material de nadó, etc. efectuada al vostre centre educatiu.

Ens heu facilitat la tasca de difusió de la campanya, el repartiment de les bosses entre els alumnes i la recollida de les mateixes situant les bosses en un lloc de fàcil accés.

Gràcies a les vostres donacions, des de GLORR Fundació  continuem amb la classificació de la roba i calçat, per la preparació de les bosses amb ajudes per entregar a Centres Educatius, AMPA i Serveis Socials.

Esperem seguir comptant amb la vostra col·laboració per la propera campanya que efectuarem a la pròxima primavera del 2018.

Per a més informació podeu visitar la pàgina web  www.glorr.org

Rebeu una cordial salutació

José Mª Sanz

4t. Projecte el Baix Empordà: Sortida a la Bisbal de l’Empordà

Els alumnes de quart han visitat la capital de la comarca. L’excursió a la Bisbal ha consistit en un taller de ceràmica on cada alumne ha pogut fer la seva pròpia rajola. Després han passejat pel municipi per veure els punts d’interès que s’han treballat durant el projecte.

La sortida ha anat molt bé, com podeu veure a les fotografies i al vídeo resum.

Final de la RoboCat a l’escola

Més de 300 concursants catalans de totes les edats participaran en la tercera edició de l’esdeveniment que començarà a l’abril

Barcelona, Girona, Tarragona, Lleida i Platja d’Aro seran les cinc seus on es disputarà la pròxima edició de la RoboCAT, la competició de robòtica que organitza l’associació El Racó dels Robotaires.

Les principals capitals catalanes acolliran les fases territorials i l’Escola Els Estanys de Platja d’Aro, el dissabte, 5 de maig, acollirà la gran final amb la participació dels trenta equips que hagin superat les fases territorials. L’any passat, el centre platjarenc també va acollir la fase decisiva del torneig. Un fet que, sense dubte, és el reconeixement a l’excel.lent trajectòria dels equips de robòtica a l’escola a diferents competicions nacionals i internacionals han convertit el centre en un referent en el món de la robòtica escolar.

https://rpanews.wordpress.com/2017/11/29/castell-platja-daro-acollira-la-gran-final-del-tercer-campionat-de-robotica-lliure-robocat-a-la-primavera/

P3 PARES PROTAGONISTES ENS VISITEN A L’ESCOLA

    

Cada setmana uns pares de P-3 són els protagonistes de la setmana, els dijous són de P-3A i els dimarts són els de P-3B. Durant aquest dia el protagonista de la classe és el nen/a que té els pares de visita. Aquests, la setmana que toca, hauran de posar en una capsa objectes del seu fill/a (roba, joguines, contes…) de quan eren petits i portar fotografies o fer un collage amb les fotos de la família del nen/a protagonista que es penjarà al passadís, i que en la presentació hauran d’explicar als companys i companyes de la classe qui són i com es diuen.  També si és vol, poden fer activitats per al grup-classe: jocs, contes, preparació de menjars o begudes…. , és una manera que els pares coneguin els amics i amigues i companys/es dels seus fills/es a l’aula i que els nens/es coneguin les diferents famílies, pares, mares, oncles, àvies i avis… de cada nen. Després fem un recull de fotos de tots els pares que han participat en l’activitat i fem un conte per l’aula que ens durarà fins a P-5. Des d’aquí donem les gràcies per la col·laboració als pares de P-3.

Recordeu que a la porta de l’aula hi ha un llistat per apuntar-se els pares que vulguin participar-hi. Les fotos s’aniran amplian durant tot el curs a mesura que es facin les activitats.

Voleu veure les fotos? Cliqueu aquí.

 

EXPERIMENTEM AL LABORATORI

La setmana passada els nens i nenes d’educació infantil vam anar al laboratori de l’edifici de primària a fer experiments.

La Maria José ens va presentar alguns instruments que s’hi fan servir i ens va preparar diversos experiments: P3 vam experimentar amb la tensió superficial de la llet i vam manipular pipetes, P4 vam experimentar amb lupes i vam crear-ne una de màgica amb aigua, i P5 vam fer “slime”.

A més a més P4 i P5 vam fer mescles amb diferents elements: sucre, vinagre, bicarbonat, oli, colorant alimentari, cacau en pols, cafè, te, sorra…

Ens ha agradat molt a tots i ja estem esperant el segon trimestre per poder-hi tornar!

Cliqueu a la foto per veure’n més!

 

4t. Expressió oral: ¿Qué quiero ser de mayor?

Els alumnes de quart, han treballat l’expressió oral explicant a classe: ¿Qué quiero ser de mayor?. Cada alumne ha preparat un guió i l’ha exposat, mentre la resta de companys avaluaven aspectes de la seva exposició amb una rúbrica.

A quart curs tenim, futurs bombers, veterinaris, metges, futbolistes, actrius, etc. Esperem que amb esforç i treball cada alumne pugui aconseguir el seu somni.

Tria bo, tria sa

El supermercat Caprabo ens ha donat l’oportunitat de dur a terme el projecte educatiu “Tria bo, tria sa” amb els alumnes de 5è. Una activitat per fomentar els hàbits saludables en l’alimentació i l’activitat física.

Els alumnes han gaudit molt de l’experiència de triar, remenar i pagar la compra per a tot un dia de menjar saludable.

 

Matemàtica manipulativa a 5è: Fraccions de pa i xocolata

Com a introducció a les fraccions, avui hem realitzat una activitat manipulativa de matemàtiques. Ens hem reunit els dos grups de 5è a la biblioteca, hem format 6 grups i hem repartit 4 teules de xocolata i 12 panets.

Els alumnes havien de pensar com repartir-ho de manera que tothom en mengés la mateixa quantitat. Hem trobat les fraccions, ho hem tallat i després ens ho hem menjat.

Taller Estanys Motion

En aquest taller, els alumnes de Cicle Superior, hem après la tècnica de l’Stop Motion. És una tècnica d’animació que consisteix en capturar fotografies consecutives d’un objecte movent-lo una mica entre fotografia i fotografia de manera que, visualitzant-les ràpidament, sembla que l’objecte es mou.

Aquí en teniu un parell d’exemples: