PREMI SAMBORI

El nostre alumne Llibert Teixidor de 5è ha quedat finalista  de la demarcació Girona-Catalunya Nord del premi Sambori amb la redacció: “Idees per canviar el món

El proper 22 de març anirà a l’auditori Ateneu de Banyoles a recollir el premi.

Enhorabona Llibert!!!

 

A 6è SORTEGEM…

Els alumnes de 6è sortejarem 4 paneres el divendres 23 de març, en acabar l’espectacle teatral que l’escola Els Estanys prepara com a cloenda del projecte emprenedor “Actuem 365”. Aquests dies estem venent els números a 1 €, a les entrades i sortides de l’escola. Aquests diners aniran destinats al viatge de final de curs  que realitzarem a PortAventura. Gràcies per la vostra col·laboració!

FEM TEATRE AMB LA CASA LILA

Relacionat amb el projecte emprenedor de l’escola “ACTUEM 365”, les monitores de la Casa Lila han vingut a P5 a fer-nos una activitat de teatre.

Hem interpretat el conte “La Rateta que escombrava l’escaleta” versionant els personatges i el final, ens hem convertit en diferents animals per una estona… Ha sigut molt divertit!

Per veure alguna foto més, cliqueu a la imatge.

ROBÒTICA EXTRAESCOLAR. VEX

L’equip Arobot Infinity ha quedat en quarta posició a la Final nacional de la VEX. Felicitats nois i noies!
També volem felicitar a l’equip guanyador: Innova’t Virgins, pel seu gran nivell i agrair a l’equip Mini Salvauth Park que formés aliança amb nosaltres, sense ells no haguéssim arribat tan lluny.

     

 

4t. Taller d’educació emocional

Els alumnes de quart han treballat les emocions i els sentiments a través d’un taller. Han vist la diferència entre emoció i sentiment i han fet unes dinàmiques de treball per reflexionar sobre aquests aspectes. L’activitat ha estat molt enriquidora i durant la resta de curs es realitzaran algunes sessions més relacionades amb l’educació emocional.

YOMO. Festival del mòbil. Ciència + tecnologia per a joves

Aquesta setmana els alumnes de Cicle Superior han assistit al YOMO. Una fira on han pogut experimentar amb la ciència i la tecnologia més sorprenent descobrint una àmplia gamma de continguts en totes les àrees relacionades amb STEAM.

Han interactuat amb més de 100 organitzacions dels sectors STEAM, que inclouen universitats, centres de recerca, organismes institucionals, organitzacions sense ànim de lucre, i empreses i indústries capdavanteres.

Donem les gràcies a l’Ajuntament de Platja d’Aro per facilitar-nos el transport.

Neva a Platja D’Aro

El dimecres 28 de febrer va nevar a Platja d’Aro i els nens i nenes de P4 vam sortir al pati de l’escola, ben abrigats, a observar la neu. Per alguns va ser la primera experiència amb la neu. Ens ho vam passar molt bé!!!

Per veure el recull de fotos cliqueu a la imatge!

PROJECTE GEP. AVALUEM ELS NOSTRES PROJECTES

Projecte GEP: Avaluem els nostres projectes.

Arribats al final de projecte, avui hem vist enregistrades les presentacions de cada grup i  amb una rúbrica, hem fet auto-avaluació i co-avaluació.

GEP Project: Assessing our projects

Arrived at the end of the project, today we’ve seen the recorded presentations of each group and with a rubric we’ve done the self-assssessment and pair-assessment.

ANTONI TÀPIES A L’AMBIENT D’ART

Durant aquest segon trimestre els nens i nenes que han passat per l’ambient d’art s’han convertit en  uns i unes grans artistes!!!!

A partir d’alguns quadres i els elements característics del pintor Antoni Tàpies han fet les seves pròpies creacions. Totes elles molt creatives i originals.

En podeu veure els resultats als passadissos d’infantil. Us esperem!!!!

Per veure l’àlbum cliqueu la imatge.

 

GEOPLANS

Als nens de P5 ens agrada molt treballar amb els geoplans: intentem reproduir les figures geomètriques a partir d’un model, n’inventem de noves… i fins i tot els fem servir per fer el traç d’algunes lletres!

HA ARRIBAT EL FRED A P4 DELS ESTANYS

Durant aquest segon trimestre a partir del conte d’en Blanquet hem aprofitat per treballar l’hivern.

Hem experimentat amb gel i aigua, hem parlat dels diferents elements que podem trobar a l’àrtic (animals, esquimals, iglús, etc.) i hem decorat els plafons del passadís.

Ens ho hem passat molt bé i hem après moltes coses!

Per veure l’àlbum cliqueu a la imatge.

Contenidor d’orgànic

Amb motiu de la campanya que porta a terme l’Ajuntament, per promoure la  recollida selectiva, els alumnes del Comitè Ambiental hem passat per les aules repartint el contenidor marró, que ens ha proporcionat l’Ajuntament, i hem explicat que en ell s’hi han de posar les restes de matèria orgànica.

Us animem a què el feu servir  i contribuïu d’aquesta manera a cuidar el nostre medi ambient.

 

CM. Actuem 365: Sortida a Girona

Els nens i nenes de Cicle Mitjà han visitat Girona durant la setmana del projecte ACTUEM 365. Primer han anat al Teatre Municipal a veure EURIA un espectacle teatral relacionat amb les emocions. Després han pogut fet d’actors i actrius en un taller de teatre al centre teatral el Galliner. L’obra els ha agradat molt i el taller ha estat un èxit, com podeu veure a les imatges.

A més, si cliqueu aquí també podreu veure tot el treball que hem realitzat durant la setmana del projecte ACTUEM 365.

We learn together

What is an spidergram?

It is a diagram (simple plan) with lines and circles for organizing information so that it is easier to use or remember: use spidergrams to organize your English vocabulary into different subjects.

Què significa “spidergram”? Per què els utilitzem?

És un diagrama que ens mostra un resum d’idees en el qual la idea principal es mostra en el cercle central. Les idees més importants es mostren en línies que surten d’aquest.

En el nostre cas l’hem utilitzat per fomentar l’aprenentatge cooperatiu i construir idees de forma conjunta.

ACTUEM 365 PROJECTE INTERDISCIPLINAR EMPRENEDOR

Aquesta setmana comencem el nostre projecte interdisciplinar emprenedor.

Avui, quan hem arribat a escola, ens hem trobat al pati uns nois i noies que feien teatre.

Després, hem anat al gimnàs per cicles on, els mateixos joves, ens han fet una representació-aperitiu de l’obra que preparen: “Ni Romeu ni Julieta”.

Volem donar les gràcies als alumnes de batxillerat artístic de l’institut Sant Elm i al seu professor el Sr. Jordi Perales per la seva participació en l’activitat d’impacte inicial del nostre projecte.