Dia mundial de la ràdio

La ràdio és una eina pedagògica excel·lent en qualsevol etapa educativa. Permet treballar la comprensió lectora, l’expressió escrita i la comunicació oral d’una forma plenament vivencial. Desperta l’interès i la curiositat d’infants i joves i permet vehicular els interessos educatius de l’alumnat. També potencia l’autonomia, el treball en equip i l’anàlisi crítica de l’entorn.

A la nostra escola vam començar un petit projecte de ràdio amb l’alumnat de 5è, en Paco Riera i Ràdio Puigcerdà el curs 2016-2017. De mica en mica ens hem anat engrescant amb aquesta magnífica oportunitat d’apropar als nostres infants a aquest mitjà de comunicació i enguany, els grups de cicle superior participen en 2 programes radiofònics. El grup de 5è prepara i emet l’espai Vols que et llegeixi un conte?, en el qual principalment es donen a conèixer contes, llegendes i relats de la Cerdanya i voltants; mentre que el grup de 6è s’ha estrenat aquest curs amb el programa d’entrevistes Descobrint secrets, espai que compartim amb l’alumnat de 5è de l’escola Vedruna de Puigcerdà.

Avui, 13 de febrer, se celebra el Dia Mundial de la Ràdio i us publiquem una mostra de la tasca que estem fent. En aquesta mateixa publicació anirem enllaçant els programes que anirem emetent.

Volem agrair la gran tasca que està fent l’Àngel Gutiérrez de Ràdio Puigcerdà com a director de l’emissió i tècnic de so, així com als nostres convidats i editorials que col·laboren en que els dos espais radiofònics siguin possibles.

VOLS QUE ET LLEGEIXI UN CONTE? DESCOBRINT SECRETS

Manel Figuera (escriptor, excursionista i gran coneixedor del territori de Cerdanya)

El tresor més gran del món

Josep Elíes (President del Centre excursionista GREC Cerdanya)