Diagnosi📈

El curs 2021/2022 es va iniciar l’Estratègia Digital de Centre de l’Escola Llums del Nord, de la mà de la Marta Cambray i en Salvi Canadell, i seguint el seu relleu amb l’Eva Martínez. Per tal de poder establir uns objectius es va passar diferents enquestes a la comunitat educativa.

La participació de cada col·lectiu va ser la següent:

Tal com es pot veure, va haver-hi membres de l’equip directiu i coordinadores que van participar dins de l’enquesta que no corresponia. Així i tot, a causa de la similitud de les enquestes es va donar els resultats per vàlids.

Aquests són els resultats que vam tenir dins de les diferents comunitats:

Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre ha utilitzat tres recursos:

• Enquesta al professorat, a l’alumnat i a les famílies: la participació del professorat ha estat del 95%, la de l’alumnat del 85% i la de les famílies del 50%. Per determinar les preguntes, s’han analitzat els ítems del pla TAC i les àrees digitals que marca el Pla d’Educació digital de Catalunya, PEDC (alumnat, docent i centre).

• Entrevistes amb la direcció del centre i amb el coordinador digital.

• Valoració dels resultats de l’enquesta en un claustre.

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els següents punts forts i punts febles segons diferents aspectes.

Alumnat Docents Centre

Els resultats obtinguts són els següents són els següents:

Resum de les àrees

Les xifres que figuren a continuació mostren la mitjana de les respostes dels membres de l’equip directiu, el professorat i l’alumnat en relació amb cadascuna de les àrees.

Resultats per àrea

Els diagrames que figuren a continuació mostren la mitjana de les respostes per a cada enunciat/pregunta de l’àrea seleccionada.

Comparació de resultats per grup d’usuaris

Els gràfics de barres a continuació mostren la mitjana de respostes per grup d’usuaris per a les preguntes de l’àrea seleccionada. Es poden comparar els resultats entre equips directius, professorat i alumnat.

Resultats per usuari

El gràfic circular que apareix a continuació mostra la mitjana de les respostes per grup d’usuaris respecte a tots els enunciats.

Altres àrees

Utilitat de les activitats de desenvolupament professional continu (DPC)

Quina és l’opinió del professorat sobre la utilitat de les activitats de DPC en què ha participat el darrer any?

Seguretat en el maneig de la tecnologia

En quina mesura el professorat del seu centre maneja amb seguretat les tecnologies per fer les tasques següents?

Percentatge de temps per ensenyar utilitzant tecnologies digitals

En els darrers 3 mesos, el seu professorat, quin percentatge del temps de la seva pràctica docent a l’aula ha fet servir les tecnologies digitals?

Adopció de tecnologia

Quina és la millor descripció de l’enfocament que apliquen el professorat i els equips directius del vostre centre quant a l’ús de les tecnologies digitals per a la docència i l’aprenentatge?

Factors que limiten l’ús de les tecnologies

Al seu centre, la docència i l’aprenentatge amb tecnologies digitals es veuen afectats negativament pels factors següents?

Factors negatius per a l’ús de les tecnologies digitals a casa (Aprenentatge mixt)

L’aprenentatge mixt està negativament condicionat pels factors següents?

Factors positius per a l’ús de la tecnologia a casa (Aprenentatge mixt)

¿L’aprenentatge mixt està positivament condicionada pels factors següents?

Ús de la tecnologia

Com utilitza l’alumnat les tecnologies dins i fora del centre?

Accés de l’alumnat a dispositius fora del centre

A casa, l’alumnat del seu centre educatiu té accés a dispositius (ordinador, portàtil, tauleta, telèfon mòbil)?

Coneixement tècnic de l’alumnat

Quan les lliçons tenen lloc a casa amb tecnologies digitals

Coneixement tècnic de les famílies

Quan les lliçons tenen lloc a casa amb tecnologies digitals