El curs 2021/2022 es va iniciar l’Estratègia Digital de Centre de l’Escola Llums del Nord, de la mà de la Marta Cambray i en Salvi Canadell, i seguint el seu relleu amb l’Eva Martínez. Per tal de poder establir uns objectius es va passar diferents enquestes a la comunitat educativa.
La participació de cada col·lectiu va ser la següent:
Tal com es pot veure, va haver-hi membres de l’equip directiu i coordinadores que van participar dins de l’enquesta que no corresponia. Així i tot, a causa de la similitud de les enquestes es va donar els resultats per vàlids.
Aquests són els resultats que vam tenir dins de les diferents comunitats:
Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre ha utilitzat tres recursos:
-
Enquesta al professorat, a l’alumnat i a les famílies: la participació del professorat ha estat del 95%, la de l’alumnat del 85% i la de les famílies del 50%. Per determinar les preguntes, s’han analitzat els ítems del pla TAC i les àrees digitals que marca el Pla d’Educació digital de Catalunya, PEDC (alumnat, docent i centre).
-
Entrevistes amb la direcció del centre i amb el coordinador digital.
-
Valoració dels resultats de l’enquesta en un claustre.
A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten els següents punts forts i punts febles segons diferents aspectes.
Alumnat | Docents | Centre |
Els resultats obtinguts són els següents són els següents:
Resum de les àrees
Les xifres que figuren a continuació mostren la mitjana de les respostes dels membres de l’equip directiu, el professorat i l’alumnat en relació amb cadascuna de les àrees.
Resultats per àrea
Els diagrames que figuren a continuació mostren la mitjana de les respostes per a cada enunciat/pregunta de l’àrea seleccionada.
Comparació de resultats per grup d’usuaris
Els gràfics de barres a continuació mostren la mitjana de respostes per grup d’usuaris per a les preguntes de l’àrea seleccionada. Es poden comparar els resultats entre equips directius, professorat i alumnat.
Resultats per usuari
El gràfic circular que apareix a continuació mostra la mitjana de les respostes per grup d’usuaris respecte a tots els enunciats.
Altres àrees
Utilitat de les activitats de desenvolupament professional continu (DPC)
Quina és l’opinió del professorat sobre la utilitat de les activitats de DPC en què ha participat el darrer any?
Seguretat en el maneig de la tecnologia
En quina mesura el professorat del seu centre maneja amb seguretat les tecnologies per fer les tasques següents?
Percentatge de temps per ensenyar utilitzant tecnologies digitals
En els darrers 3 mesos, el seu professorat, quin percentatge del temps de la seva pràctica docent a l’aula ha fet servir les tecnologies digitals?
Adopció de tecnologia
Quina és la millor descripció de l’enfocament que apliquen el professorat i els equips directius del vostre centre quant a l’ús de les tecnologies digitals per a la docència i l’aprenentatge?
Factors que limiten l’ús de les tecnologies
Al seu centre, la docència i l’aprenentatge amb tecnologies digitals es veuen afectats negativament pels factors següents?
Factors negatius per a l’ús de les tecnologies digitals a casa (Aprenentatge mixt)
L’aprenentatge mixt està negativament condicionat pels factors següents?
Factors positius per a l’ús de la tecnologia a casa (Aprenentatge mixt)
¿L’aprenentatge mixt està positivament condicionada pels factors següents?
Ús de la tecnologia
Com utilitza l’alumnat les tecnologies dins i fora del centre?
Accés de l’alumnat a dispositius fora del centre
A casa, l’alumnat del seu centre educatiu té accés a dispositius (ordinador, portàtil, tauleta, telèfon mòbil)?
Coneixement tècnic de l’alumnat
Quan les lliçons tenen lloc a casa amb tecnologies digitals
Coneixement tècnic de les famílies
Quan les lliçons tenen lloc a casa amb tecnologies digitals
Resultats de la competència digital a l’aula del grup de 6è
Resultats de la competència digital a l’aula del grup de 5è
Resultats de la competència digital a l’aula del grup de 4t
Resultats de la competència digital a l’aula del grup de 3r
Resultats de la competència digital a l’aula del grup de 2n
Resultats de la competència digital a l’aula del grup de 1r
Resultats de la competència digital a l’aula del grup d’i5
Resultats de la competència digital a l’aula del grup d’i4
Resultats de la competència digital a l’aula del grup d’i3
Comunicació família escola