Salut

Administració de paracetamol.

El centre disposa d’un permís per administrar paracetamol als alumnes en cas d’urgència.

Si esteu interessats us podeu dirigir a direcció on us proporcionaran el formulari.

Al·lèrgies

Les al·lèrgies estan registrades amb l’expedient de cada alumne. En cas d’aparició d’alguna al·lèrgia o intolerància s’ha d’informar a la tutora o a direcció.

Paràsits

Els polls són insectes parasitaris que viuen entre els cabells de les persones alimentant-se de la seva sang. Són de color grisenc, sense ales, fan uns dos mil·límetres de longitud i sobreviuen fins a trenta dies en una persona. Els ous, o llémenes, són blancs i encara més petits, gairebé com una escama de caspa i romanen més de dues setmanes. Són més fàcils de detectar en la línia del coll i darrere de les orelles.

Els polls són molt contagiosos i es reprodueixen ràpidament: cada femella posa entre cent i tres-cents ous que estan fortament adherits a la base del cabell. L’ou s’incuba entre set i deu dies i després es desenvolupa la larva.

El contacte proper o l’ús compartit d’efectes personals, com ara barrets o raspalls per al cabell, implica un risc de parasitosi. Els nens d’onze a tretze anys i les seves famílies adquireixen polls amb més freqüència (sense que això indiqui una manca d’higiene personal).

La parasitosi més freqüent i habitual en el medi escolar (pediculosi) està causada pel poll del cap (Pediculus capitis). El símptoma principal és la picor del cuir cabellut per la irritació que la saliva de l’insecte causa a la petita ferida de la picada. La irritació pot ser tan intensa que, en gratar-se, es poden produir pelades a la pell i infeccions bacterianes.

Tractament

El tractament es recomana fins i tot si només es troba una llémena. Es basa a aplicar, al més aviat possible, un preparat insecticida (millor locions o cremes que no pas xampús). Els que contenen permetrina a l’1% generalment funcionen bé i es poden comprar sense necessitat de recepta mèdica.

Cal seguir estrictament les instruccions perquè s’haurà de repetir el tractament més d’una vegada per tal de matar els polls nous que han sortit dels ous.

Per eliminar les llémenes es poden esbandir els cabells amb una barreja d’aigua i vinagre, i després passar una pinta amb les pues molt fines, tot i que és millor treure-les amb els dits. Aquesta barreja no elimina totes les llémenes i en resta viu un percentatge gens menyspreable.

És important que, a les escoles, tots els alumnes parasitats siguin tractats simultàniament, perquè es poden produir contagis entre els nens afectats encara no tractats i els ja tractats. Els no parasitats no s’han de tractar. Els familiars afectats s’han de tractar simultàniament, ja que sinó podrien contagiar els nens sans i, d’aquesta manera, disseminar els polls a l’escola. És recomanable que els alumnes afectats no assisteixin a l’escola fins que no hagin acabat el tractament i hagin eliminat totes les llémenes. Durant la setmana posterior a l’inici del tractament, cada dia s’han de revisar els cabells i treure les llémenes que puguin quedar. En cas contrari, el tractament no haurà estat efectiu.

Informació extreta de Canal Salut