Salut

En totes les malalties que cursin amb febre, a més de seguir les recomanacions específiques per a cadascuna d’elles, caldrà que l’infant hagi estat 24 hores sense febre abans de tornar a l’escola.

Recomanacions per les quals l’alumnat de l’escola hauria o no d’assistir a classe durant un període de temps a causa de diferents malalties transmissibles.

Administració de medicaments

Sempre que sigui imprescindible administrar medicaments a l’alumnat en l’horari lectiu, caldrà prèviament que els pares, mares o tutors legals aportin la documentació següent:
Un informe mèdic on consti el nom de l’alumne o alumna, el nom del medicament que ha de prendre i la pauta d’administració.
Una autorització on se sol·liciti a la direcció del centre educatiu l’administració al fill o filla del medicament prescrit d’acord amb les pautes que constin en l’informe esmentat anteriorment, i se n’autoritzi l’administració als professionals del centre.

Administració de paracetamol.

El centre disposa d’un permís per administrar paracetamol a l’alumnat en cas d’urgència i sempre que la temperatura sigui superior a 38ºC mestre s’espera l’arribada d’un familiar o adult autoritzat per escrit, qu el pugui dur a casa. Si esteu interessats us podeu dirigir a direcció on us proporcionaran el formulari.

Al·lèrgies i intoleràncies

cal comunicar les es al·lèrgies i intoleràncies a la tutora o al tutor de l’alumne/a. Cal presentar l’informe mèdic i quedaran registrades a l’expedient de cada infant. En cas d’aparició d’alguna al·lèrgia o intolerància s’ha d’informar a la tutora o tutor.

Paràsits

En el cas de detectar polls, cal fer el tractament i avisar ràpidament a la tutora o al tutor, de manera que es pugui comunicar a la resta del grup per tal d’evitar-ne l propagació.

Més informació a Canal Salut

Administració de paracetamol.

El centre disposa d’un permís per administrar paracetamol a l’alumnat en cas d’urgència.

Vacunacions

L’administració de les vacunes que es fa en els centres educatius està regulada pel Decret 155/1993, d’1 de juny, d’actualització del Programa de salut escolar.
Una de les funcions del programa Infància amb Salut i del Programa de salut escolar de Catalunya és dur a terme la vacunació d’infants i adolescents d’acord amb el calendari vacunal vigent en cada moment. Per tant, un dels objectius del desplaçament de professionals sanitaris dels equips d’atenció primària als centres escolars del seu
àmbit territorial és mantenir una cobertura de vacunació al més alta possible d’infants i adolescents correctament immunitzats, a més de garantir la continuïtat assistencial i el seguiment del calendari de vacunacions sistemàtiques de Catalunya.
La direcció del centre farà el traspàs d’informació amb els i les professionals sanitaris, prèvia autorització de la família o el tutor o la tutora legal de l’alumnat atès.