VISITA A LES PAPERERES SOLARS

Els alumnes de 6è, arran del Projecte número 2: “Els pols oposats, s’atrauen…!”, van visitar una de les 23 papereres solars que hi ha a la ciutat de Mollerussa amb tecnologia alemanya i  que permeten la recollida de 6 fraccions com són vidre, paper, envasos, olis, piles i restes de tabac.

L’Esteve Aymerich, assessor de l’àmbit Smart del consistori i el mateix creador de les papereres, en Lucciano ens van explicar sobre el seu funcionament i el perquè va decidir crear-les. Després a la classe vàrem continuar amb les explicacions amb l’ajuda d’un power point molt interessant on els alumnes van poder preguntar curiositats i dubtes sobre aquest sistema innovador i pioner a la nostra Comunitat Autònoma.

Es tracta d’unes papereres interactives alimentades amb energia solar, les quals compten amb pantalles digitals estàtiques o dinàmiques que proporcionen connexió wifi i carregador de mòbil USB. Utilitzen sensors intel·ligents ultrasònics que amb l’ajuda d’un sistema operatiu propi monotoritza l’acumulació de deixalles en temps real.

Moltes gràcies per les vostres explicacions les quals van ser molt entenedores.

En el següent enllaç podeu visionar algunes fotografies.