Història

L’escola Les Arrels de Mollerussa fou creada el curs 2008-2009 impartint aleshores només el nivell de P3 de l’Educació Infantil.

Aleshores no teníem un edifici definitiu per la qual cosa vam estar ubicats a l’antic hotel de Mollerussa Cal Duch.  Amb el pas del temps, el centre va anar creixent i les dificultats per estar en aquest entorn també van anar creixent. El curs 2013-2014 ja ens van començar a construir la nova edificació al carrer de Girona- en aquests moment vam estar partits. Ja, el curs 2014-2015, ens vam reunificar i tots vam gaudir del nou edifici. Des del curs 2016-2017 ja tenim configurats tots els nivells de les diferents etapes, tant l’Educació Infantil com l’Educació Primària.

Les Arrels és un escola oberta i plural, laica i coeducativa, formadora, participativa i molt arrelada a l’entorn del Pla d’Urgell. Catalana i multicultural i amb una singularitat i tret diferencial que despunta: la línia pedagògica que, des d’un bon inici i fins ara, s’ha anat gestant.

Continuem essent un centre que treballa mantenint la filosofia de no utilitzar els llibres de text com a base de l’aprenentatge tot i que, només com a suport a l’alumnat i a les famílies, hem incorporat el llibre de matemàtiques a Cicle Mitjà i a Cicle Superior.

L’adquisició de coneixements es duu a terme mitjançant Projectes Interdisciplinaris, és a dir, reptes plantejats que amalgamen totes les àrees curriculars fent de l’aprenentatge un tot. Es tracta d’un ensenyament significatiu i proper a l’alumnat on es fomenta la responsabilitat, la curiositat, la iniciativa, la investigació i el raonament. S’hi potencia el treball cooperatiu i alhora es tenen molt presents les capacitats individuals de cada aprenent.

Entenem que l’infant és el protagonista de l’aprenentatge per la qual cosa atenem la diversitat plantejada de cada alumne/a i intentem vetllar per un tracte personalitzat que s’adeqüi a les capacitats intel·lectuals i al ritme maduratiu i de creixement de cada nen i nena.

També destacar una especificitat altament cuidada com és el tractament de les llengües, entenent en primer lloc la gran tasca que fa el centre envers la llengua catalana i la substancial presència de la llengua anglesa a nivell curricular impartint tres àrees en aquesta llengua estrangera.

Per tot això i per aconseguir més i més, l’eix principal i pal de paller de la nostra organització és fonamentar la tasca educativa en el treball d’equip, vetllant per l’intercanvi i un enriquiment personal entre tots els que forgem la nostra Comunitat Educativa.

Per acabar, us deixarem amb un vídeo de Ramon Monfà (Monfà Films), que va gravar tot el procés de construcció de l’escola. Esperem que us agradi! 🙂