AULA ACOLLIDA

EL MÓN A LA NOSTRA ESCOLA

Des de l’aula d’acollida se’ls va plantejar a l’alumnat un repte: descobrir les nacionalitats dels nens/es i famílies de tota l’escola.

Vam decidir decorar el racó dels somnis, amb una decoració que donés l’oportunitat de compartir totes les cultures presents a l’escola i aprendre sobre elles.

Entre tots els nens i nenes de l’aula d’acollida vam acordar comprar un mapamundi per penjar-lo i escriure una carta per explicar a la resta d’alumnat i mestres de l’escola quina feina havíem de fer i demanant la seva ajuda, la vam portar a les classes i vam poder recollir la informació necessària.

Després de tenir-ho tot llest, vam penjar el mapamundi, vam llegir els països d’on ens havien dit que venien els companys/es i famílies, vam situar-ho en el mapa i vam cercar la seva bandera.

Tots els nens i nenes van poder participar i compartir les seves experiències i coneixements.

Aquesta iniciativa ha sigut una gran manera de promoure la interculturalitat i d’enriquir l’experiència educativa a tot l’alumnat.

Els nens i nenes d’aula d’acollida han treballat molt, per poder arribar a resoldre el repte plantejat i finalment, hem descobert que a la nostra escola hi ha 21 nacionalitats diverses.

La DIVERSITAT ÉS APRENENTATGE!