Tercer informe d’Inuit: Concretant l’escola que volem!

Com bé sabeu des de fa tres cursos l’escola Ferran Sunyer (amb l’ajuda de l’Ampa) està treballant amb la consultora Inuit que ens ha fet arribar el seu tercer informe que ara us presentem.

Us recordem que el treball conjunt amb Inuit es centra en tres grans eixos:

1.- Alineament estratègic entre els diferents estaments que conformen l’escola: famílies, mestres i equip directiu.

Amb les sessions participatives que s’han anat duent a terme vam saber quines eren les prioritats que tant famílies com mestres i equip directiu ens plantejàvem per la nostra escola. És a dir, amb aquest alineament vam començar a definir Quina escola volem!. D’aquí va sorgir el projecte de millora dels patis que es va dur a terme fa dos cursos, el reverdiment de l’edifici (iniciat també fa dos cursos i que encara continua) i es va constatar el desig comú d’incidir en l’educació emocional que reben els nostres alumnes. I, precisament amb aquest objectiu, vam iniciar ara també fa dos cursos una línia formativa dirigida als mestres i a les famílies.

2.- Formació.

Tal i com apuntàvem, el segon gran eix del treball amb Inuit és la formació. Per una banda, s’han desenvolupat  sessions d’educació emocional per mestres (que aquest curs es repetiran perquè  tot el claustre la rebi) on s’ha anat fent un recull de tota l’escola sobre què s’està treballant ja a nivell d’educació emocional (trobareu el resum en aquest tercer informe) i que ens servirà com a base per l’elaboració del Pla d’Acció Tutorial de l’escola, que serà el document marc que recollirà el treball d’educació emocional que es fa al centre al llarg dels nou cursos que passen els alumnes aquí. I, per una altra banda, s’han desenvolupat també diversos Tallers d’educació emocional dirigits a les famílies (i dels que també teniu un resum en aquest tercer informe).

3.- Iteració de la formació:

Un objectiu fonamental de la intervenció d’Inuit és la iteracció de la formació, és a dir, que sigui la pròpia comunitat educativa -les famílies- la que segueixi formant als seus membres. Ja tenim mares i pares formadors així que estigueu atents que tan aviat com puguem comunicarem les dates dels proper tallers per a famílies.

I aquest curs què farem amb Inuit??

A part de la iteració de la formació tornarem a fer sessions participatives buscant un alineament estratègic (tant per les famílies com pel claustre) donat que enguany volem actualitzar el Projecte Educatiu de Centre, el document estratègic marc de tota institució escolar que concreta, interpreta i aplica les previsions de la normativa vigent als trets característics del centre d’acord amb les necessitats educatives dels alumnes i els objectius del centre. I per fer això necessitem la col·laboració i la implicació de totes les famílies!

Finalment us volem recordar que a la web del centre trobareu també els informes previs d’Inuit.