SETMANA CULTURAL: LA CIÈNCIA I LA ROBÒTICA:

Com segurament ja tots sabeu, el proper dilluns 14 de març comencem unbaixa (2)a nova setmana cultural; cinc dies on deixem de banda els horaris i les rutines habituals per treballar sobre un tema (dos enguany) que han escollit les nenes i els nens de la nostra escola. Una oportunitat per despertar la curiositat i l’interès dels nostres alumnes per diferents temes que, amb un plantejament més experimental de l’habaixabitual, permeten una aproximació pedagògica molt enriquidora tant per la canalla com pels mestres.

I per què tenim dos temes aquest curs? Doncs perquè es va donar un empat tècnic a la votació final i, pensant-ho bé, perquè fer un tema si en podem fer dos!

Us volem presentar a continuació un breu resum de les activitats que farem al llarg d’aquesta setmana; per fer-ho més entenedor les separarem entre les científiques i les relacionades amb la robòtica:

A nivell de ciència es faran activitats i experiments amb els diferents eimageslements: amb l’aigua treballarem la flotació, la condensació del vapor i la pluja, els volcans amb el foc; però també estudiarem la llum i veurem com es descomposa; la pressió atmosfèrica, la tensió superficial i fins i tot la relació entre ciència i cuina. Per una altra banda, fabricarem una plastilina que és conductora  de la llum i un cotxe que es mou amb aire….Amb els més grans descobrirem què és la cinta de Möebius, farem experiments amb microscopis i fins i tot música amb aigua!

Per la vessant robòtica, els grans fabricaran un robot que dibuixa tot sol: els petits quan ho vegin es quedaran bocabadats! Però ells també tindran la seva part de robòtica: els més petits gaudiran d’una exhibició de baixa (1)robots cedits per la facultat de Física de la Universitat de Barcelona  però també experimentaran el que és controlar un robot amb forma d’abella amb les Beebots (si voleu saber el que és visiteu https://www.bee-bot.us/bee-bot/bee-bot.html). Els més grans faran una activitat similar però adaptada a la seva edat amb els Probots (mireu https://www.bee-bot.us/probot.html) i començaran a programar amb l’scracth (feu un cop d’ull a https://scratch.mit.edu/).images (1)

Aquest és un petit resum de les activitats que farem en horari escolar la propera setmana però no penseu que el dia acaba a les 16:30 perquè dimarts, a les 17:00 hores, tenim una xerrada del Cándido Querol (mestre de la USEE) sobre com treure-li més suc a les tablets (es recomana que vingueu amb la canalla perquè es presentaran aplicacions per a ells; no pels pares i mares!) i dimecres, a partir de les 16:30, tindrem un taller amenitzat armper l’Ampa per construir entre família i nens un braç robòtic (s’ha de confirmar assitència així que us recomanem que per més informació visiteu el web de l’Ampa).

No podem acabar aquest repàs de la setmana cultural sense donar les gràcies a totes aquelles persones (mare, pares, tiets, tietes, amic i amigues  de l’escola) que d’una manera o una altra han col·laborat en la preparació i desenvolupament d’aquesta setmana cultural que, estem segurs, serà un èxit!