PEPITA TEIXIDOR A CICLE INICIAL

Aquest tercer trimestre, a cicle inicial, estem treballant l’artista catalana Pepita Teixidor. Va néixer a Barcelona i és considerada la millor pintora de flors de l’època modernista. Les seves obres es caracteritzen per tenir motius florals i estar fetes amb aquarel·les. I com estem a la primavera… aprofitem per treballar les flors!

Tot i haver estat una aquarel·lista de referència a Espanya, haver exposat les seves obres a diferents ciutats i haver rebut premis en l’àmbit nacional i internacional, la Pepita Teixidor va caure en l’oblit de gènere, com tantes altres dones. Per aquest motiu, ens ha semblat molt interessant treballar aquesta artista catalana.

La primera activitat que hem realitzat, ha sigut la de fer un dibuix al natural d’un gerro amb flors. Per fer el dibuix, hem agafat com a referència unes flors naturals que hem portat a l’escola. Després hem utilitzat les aquarel·les per a pintar-lo, igual que feia la Pepita Teixidor. Ens han quedat tan bé les nostres obres que les hem aprofitat per a decorar el passadís de l’escola!

A la segona activitat, hem fet diferents composicions florals on hem emprat la tècnica de l’estampació amb diferents objectes com forquilles, canyetes, paper de bombolles i bastonets de les orelles. Ha sigut molt divertit experimentar amb materials tan diferents!

Us deixem algunes fotos de les nostres experiències.