Observació del pati de l’escola

Aquests darrers cursos estem treballant molt el tema dels patis de l’escola, incloent dotacions econòmiques per comprar jocs, taules, arbres i jardineres, bancs, etc. La intenció és anar creant. a cada pati, diferents espais per diferents tipologies de joc.

Per avançar el aquest projecte, vam valorar que ens calia una observació acurada dels temps de pati, feta per professionals aliens a la pròpia organització escolar, que ens donés una opinió imparcial sobre com i a qué juga la canalla al pati de l’escola.

Així s’ha fet i aquí teniu l’informe d’aquesta observació. Com sempre, s’accepten opinions!!

1. Josep Seguí

Molt bona inciativa. Felicitats!

Disposar d’aquest anàlisi sempre ajuda a prendre iniciatives per reforçar els punts forts i cobrir els punts de millora detectats. Tot i que existeixen unes limitacions físiques evidents, tenir aquesta opinió externa i formada, de ben segur que ajuda a dirigir esforços per millorar el temps de pati. A més, tenint el repte d’assumir de nou un altre grup addicional a P3 al setembre.
    Una proposta podria ser la d’aprofitar o buscar col·laboració amb l’associació esportiva eixample (o d’altres). Ens podrien ajudar a buscar opcions de promocionar jocs de regles al patí de “grans” i la seva transició aula – patí. I fomentar el joc simbòlic al patí de dalt. Com ho veieu?

Ànims!

2. Maria

Què bé que s’hagi fet una observació externa! Els ulls de fora sempre ens ajuden a situar-nos en la nostra realitat.
    Ara suposo que toca seure i pensar cap a on volem que vagi el joc al pati per tal d’ajudar els infants a desenvolupar-se. M’agrada que s’hagi fet durant els patis del menjador perquè, no és cap secret, que és on els nens i nenes relaten a les famílies més conflictes.
    Per una altra banda crec que aquest informe podria ser un punt de partida per analitzar també com nens i nenes ocupen un espai diferenciat al pati, sobretot segons es van fent més grans, com queda palès quan es parla del pati de baix i no així en el de dalt. L’ocupació que les dones fem de l’espai públic és menor i estaria bé que comencéssim a ocupar-lo de manera igualitària des que som nenes.
    Queda molt per fer i començar a reflexionar, amb bons elements de partida, és un molt bon inici.