Ens visita el Gino Ferri

El curs passat el claustre del Ferran Sunyer vam rebre una formació a càrrec de Gino Ferri (llicenciat en Ciències de l’Educació a la Universitat de Modena i Reggio Emilia, a Itàlia, ha treballat com a mestre en les escoles infantils de Reggio Emilia i, actualment, és formador de mestres però al marge de tot aquest currículum us hem de dir que és una persona que ha reflexionat molt i que coneix perfectament el món de l’educació -i això és nota-; us recomanem que el cerqueu a internet….) De fet, d’aquesta formació s’han derivat els espais d’aprenentatge que realitzem els dimecres i els dijous a Educació Infantil.

La seva personalitat i la seva particular -i experta- visió sobre l’educació ens va captivar a tots; tant, que en el mateix moment d’acabar la formació el curs passat ja vam decidir que volíem seguir rebent la seva ajuda. Com a formador i com assessor. La figura del formador és fàcil d’entendre -algú que ens ensenya- però què és o què podem esperar d’un assessor educatiu?

Doncs bé, amb la intenció de voler continuar millorant la nostra tasca educativa aquest curs el Gino ha vingut dos matins a l’escola per  veure i documentar (amb fotos, vídeos i notes) com treballem: un dia va veure com fem  els racons de matemàtiques als tres cicles de Primària i un altre va visitar els racons de matemàtiques a P4 i a P5 i els espais d’aprenentatge a tot Infantil. I tot això amb la intenció de fer-nos un retorn on es valorin els punts forts però, sobretot, ens assenyali els punts febles, aquells on hem de millorar perquè som conscients de que en educació sempre es pot millorar. I us podem garantir que el Gino sap assenyalar allò que no acabar de funcionar!

Però això no queda aquí. A finals de juny el tornarem a tenir entre nosaltres fent-nos una formació sobre treball per projectes (ja sabeu que a Infantil treballem per projectes i  que tota Primària fa el projecte del nom de la classe el primer trimestre); a veure si així el curs que ve ho fem millor!!

I ja per acabar: el curs 18-19 tornarà a visitar-nos per, novament, tornar a veure com treballem i ajudar-nos a reflexionar sobre la nostra tasca docent per intentar fer-ho més enriquit.