Celebrem el dia del poble gitano

El 8 d’abril és el dia del poble gitano i, com sabeu, a l’escola cada curs ens agrada celebrar-ho!

Aquest any, però, com coincidia amb la setmana cultural ens hem vist obligats a avançar la celebració perquè organitzativament era impossible compaginar les dues activitats.

Com a novetat aquest any dir-vos que hem ampliat i diversificat les activitats per commemorar aquest dia. Us fem un petit resum:

• El dijous pel matí la Rumberta va visitar el alumnes d’Educació Infantil i Cicle Inicial. I tot explicant-nos els viatges de la pingüina gitana vam poder gaudir d’una mica de rumba catalana!

• Per la tarda va ser el torn de Rycardo Moreno, guitarrista gitano de Lebrija  que l’any passat va presentar el seu disc AGaleano en homenatge a l’escriptor uruguaià  on hi ha un tema (i un vídeo que podeu veure aquí) que va servir per iniciar una reflexió molt interessant amb els alumnes de 6è sobre Alepo i la guerra de Síria però també sobre els gitanos com ètnia minoritària que també han patit guerres per acabar reflexionant amb el poema Los nadies  (actualment el Rycardo Moreno toca a l’obra Federico García que es representa al teatre Goya).