Medi Ambient 2018/2019: Prou Plàstic!

Com cada any, a la nostra escola, dediquem un projecte a treballar algun aspecte relacionat amb la millora del Medi Ambient. Aquest curs, volem fer un treb all  sobre els plàstics i l’impacte que aquests tenen a la natura.

El plàstic ha inundat la nostra vida quotidiana, el trobem en envasos de tot tipus, ingredients de cosmètics, materials diversos… L’ús creixent d’aquests materials amenacen i perjudiquen la salut del nostre planeta, i molt especialment, dels mars i els oceans que cada any reben tones i tones d’escombraries. És per això que aquest any, l’objectiu principal d’aquesta setmana és prendre consciència que, malgrat reciclem, el reciclatge no acaba amb els residus plàstics i que hem de reduir tot el possible l’ús del plàstic a la nostra vida diària.

Educació Infantil

Els nens/es del parvulari van fer diferents jocs de classificació per tal d’identificar quins objectes eren de plàstic, quins de roba, fusta o cartró… Els nens i nenes de P4 i P5 també van fer activitats de classificar plàstic de llarga durada i d’un sol ús. Vam veure vídeos de notícies a l’info K i/o d’altres vídeos per conscienciar-nos de com afecta el plàstic als animals marins i a l’entorn natural (P3,P4,P5)

Un cop familiaritzats amb el plàstic vam engegar diferents propostes:

• Monstre menja plàstic dels esmorzars. Aquest monstre ha anat acumulant plàstics d’un sol ús que els nens/es porten als esmorzars. Aquest personatge els ha ajudat a prendre consciència de la quantitat de plàstic que s’acumula i han vist que és fàcilment substituible per altres materials més respectuosos amb el medi ambient  ex: tovallons paper, carmanyoles. (P3,P4,P5).

• Una família de P5 ens va explicar un conte preciós (fet per la mare) i ens va explicar quins objectes de plàstic d’un sol ús han substituït a casa. Sobretot a la cuina i al lavabo.

• Després de descobrir i treballar a fons diferents alternatives al plàstic d’un sol ús, els nens/es van elaborar un mural conjunt que es titula PROU PLÀSTIC! amb taps d’ampolles de plàstic, i a sota imatges d’alternatives sostenibles (P3,P4,P5).

Cicle Inicial

Els nens i les nenes de primer i segon ens vam barrejar formant petits grups. Cada grup va inventar-se un eslògan o rodolí relacionat amb la problemàtica dels plàstics i,  a més a més, van crear un anunci publicitari, una presentació de PowerPoint i un cartell.

A continuació podeu veure una mostra dels anuncis publicitaris i els canvas que van fer.

Oriol – Elisenda – Martí – Carla P  Laia C. – Laia M.- Adrià  Albert C.- Dani – Enric – Laia R.  Mireia – Anna R – Albert A.- Bruna

Arnau – Noa – Iu – Xavi  Teo – Andrea – Anouar – Ona R.  Loubna – Jan L.- Lucas – Ingrid  Laura C – Jan B.- Alan – Roger

Aritz – Ariadna R.- Lily – Iris  Marilyn – Ariadna Ro.- Aleix – Marc Idurre – Marcel – Ona G.- Gerard   Vera – Carla R – Isona – Joel

Cicle Mitjà

Per tal de conscienciar als/les alumnes sobre l’impacte del plàstic al medi ambient, els alumnes de cicle mitjà van fer les següents activitats:

• Recerca i classificació de plàstic a l’escola.
  • Anuncis i curts en contra dels plàstics d’un sol ús i per promoure les tres R.
  • Manualitats amb plàstics reciclats.
  • Videoclips de dues cançons relacionades amb la cura del planeta Terra.
  • Cerca, en anglès, de les ONGs que es preocupen per la situació actual del planeta i realització d’eslògans.
  • Recerca dels plàstics als supermercats.

A continuació podeu veure les seves produccions:

Activiats 3r
3è – English ad 1 3è –  English ad 2 Anuncio – Compra a granel  Anuncio – Contenedor amarillo

Anuncio – Plástico-mar  Anuncio – Super Estel  Anuncio – Supermercado sin plástico  Projecte final – Videoclip “Música por el suelo”

Activitats 4t
 Curt cinematogràfic – Bruixa  Curt cinematogràfic – Plàstic al pati  Curt cinematogràfic – Plasticzombie Projecte final – Videoclip “Madre tierra”

Curt cinematogràfic – Plàstic al mar Curt cinematogràfic – Extraterrestres

Cicle Superior

Per tal de conscienciar als/les alumnes sobre l’impacte del plàstic al medi ambient, els alumnes de cicle superior van fer les següents activitats:

• Recerca i classificació de plàstic a l’escola.
  • Lectura i treball d’una notícia, els alumnes fan la seva notícia inventada.
  • Sobre la notícia, invenció de problemes de matemàtiques (treball de fraccions).
  • Stop motion protesta en contra dels plàstics d’un sol ús i per promoure les tres R.
  • Manualitats amb plàstics reciclats (porquets)
Activitats 5è i 6è